arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

شمار قربانیان کرونا در انگلیس از ۳۵ هزار نفر گذشت

آمار‌های رسمی وزارت بهداشت انگلیس نشان می‌دهد که تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور از ۳۵ هزار نفر فراتر رفته است. بر اساس آخرین آمار‌های رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس، طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور جان باخته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت بهداشت انگلیس روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور اکنون به بیش از ۳۵ هزار نفر رسیده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس آخرین آمار‌های رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس، طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور جان باخته‌اند که این رقم بیشترین میزان مرگ‌ومیر روزانه بر اثر ابتلا به کرونا در انگلیس طی یک هفته اخیر به شمار می‌رود.

انگلیس همچنان از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا رتبه اول اروپا و رتبه دوم جهان (پس از آمریکا) را در اختیار دارد.

البته لازم به ذکر است که آماری که وزارت بهداشت انگلیس به‌عنوان آمار رسمی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می‌کند، در واقع آمار مبتلایان فوت‌شده در بیمارستان‌ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می‌شود.

چندی پیش نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» با استناد به آمار‌های دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) فاش کرد که با احتساب بیمارانی که خارج از بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند، شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به بیش از ۴۱ هزار نفر می‌رسد؛ این رقم بیش از ۲ برابر آمار رسمی اعلام‌شده از سوی مقامات بخش بهداشت و درمان انگلیس تا روز انتشار گزارش فایننشال تایمز (چهارشنبه ۲۲ آوریل) بود.

روز سه‌شنبه نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی تعداد قربانیان کرونا در آسایشگاه‌های سالمندان و معلولین در انگلیس طی دوره ۸ هفته‌ای منتهی به اول می (۱۲ اردیبهشت) را دست‌کم ۲۰ هزار نفر برآورد کرد.

نظرات بینندگان