arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
در دیدار سیاسیون با رئیس‌جمهور چه گذشت؟

مرعشی: دولت پت‌های نفتی را با دریافت سکه و ارز از مردم به آنان بفروشد

یک فعال سیاسی و اقتصادی گفت: چه اشکالی دارد که وزارت نفت، پت‌های نفت را با سکه یا دلار و یورو به مردم خودمان با تحویل سه سال دیگر بفروشد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک فعال سیاسی و اقتصادی گفت: چه اشکالی دارد که وزارت نفت، پت‌های نفت را با سکه یا دلار و یورو به مردم خودمان با تحویل سه سال دیگر بفروشد؟

به گزارش ایسنا، حسین مرعشی در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور با بیان این‌که «کرونا اقتصاد داخلی و بین‌المللی را به رکود تهدید می‌کند»، اظهار کرد: تورم ناشی از رشد نقدینگی و نیز رکود با رفتن منابع مالی به سمت بورس و خبرهای خوبی که در این زمینه شنیده می‌شود می‌تواند کنترل شود.

وی افزود: ده شرکت اول بورس ایران تقریبا یک سوم کل ارزش این بازار را تشکیل می‌دهند و اگر اراده‌ای از سوی دولت وجود داشته باشد می‌توان این شرکت‌ها را مکلف کرد که به اندازه پنجاه درصد از ارزش بازارشان، پروژه جدید آغاز کنند.

مرعشی تاکید کرد: این پروژه‌ها هم می‌تواند در حوزه تخصصی خودشان انجام شود و هم اگر چنانچه این حوزه‌ها کشش کافی را ندارد، در حوزه‌های تازه انجام شود که به طور کلی در صورت انجام این کار باعث جمع شدن ۷۵۰ هزار میلیارد تومان منابع از بازار بورس می‌شود که هم فشار را از بازار کم می‌کند که شاهد افزایش غیرمنطقی نباشیم و این منابع در طرح‌های جدید استفاده شود.

این فعال اقتصادی و سیاسی افزود: همچنین این ۷۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، کسری سرمایه‌گذاری دولت در بخش عمرانی را جبران می‌کند، به بازار رونق فوق‌العاده‌ای می‌دهد و به بورس عمق می‌بخشد.

مرعشی تاکید کرد: برآورد این است که چیزی حدود ۳۰ میلیارد دلار، اسکناس دلار و یورو و سکه در دست مردم است و حالا اگر دولت می‌توانست نفت خود را بفروشد رقمی نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ دلار در هر بشکه بود حالا چه اشکالی دارد که وزارت نفت، پت‌های نفت را با سکه یا دلار و یورو به مردم خودمان با تحویل سه سال دیگر بفروشد؟

وی افزود: اگر بتوانید از این طریق تا جایی که ممکن است سکه و دلار و یورو موجود در جامعه را جمع کنید به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

نظرات بینندگان