arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹

خلیفه حفتر، نیرو‌های تحت امر خود را به «جنگ مقدس» علیه ترکیه فراخواند

فرمانده نیرو‌های شرق لیبی طی پیام صوتی به نیرو‌های تحت امر خود، از آن‌ها خواست برای مقابله با «استعمار ترکیه» قیام کنند. ژنرال «خلیفه حفتر» نیرو‌های نظامی ترکیه در لیبی را هدف مشروع خواند و گفت که «ما وارد جنگ مقدس و بی‌انت‌هایی در همه جبهه‌ها شده‌ایم و هدف ما پیروزی است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیرو‌های شرق لیبی موسوم به ارتش ملی این کشور، نیرو‌های ترکیه در لیبی را «اشغال‌گر» و «استعمارگر» خواند و خواستار مقابله با این نیرو‌ها شد.

به گزارش فارس، به نقل از اخبار لیبیا (وابسته حفتر)، فرمانده نیرو‌های شرق لیبی شامگاه شنبه طی پیامی صوتی کوتاه خطاب به نیرو‌های تحت امر خود گفت: «نیرو‌های ترکیه در لیبی چشم طمع به منابع و ثروت این کشور دوخته‌اند».

حفتر گفت که نیرو‌های تحت امر او به مقابله و جنگ با نیرو‌های ترکیه که در حال کمک به دولت وفاق ملی لیبی هستند، تا تحقق پیروزی نیروهایش و شکست ذلت‌بار نیرو‌های ترکیه ادامه خواهند داد.

فرمانده نیرو‌های شرق لیبی، نیرو‌های نظامی ترکیه در لیبی را هدف مشروع خواند و گفت که «ما وارد جنگ مقدس و بی‌انت‌هایی در همه جبهه‌ها شده‌ایم و هدف ما پیروزی است». حفتر نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی را که از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است، «خائن و مزدور» ترکیه و اردوغان را «احمق» دانست.

ژنرال حفتر پیش از این نیز در ۱۵ فروردین سال گذشته طی پیام صوتی از نیروهایش خواست، شهر طرابلس را که محل استقرار دولت وفاق است، اشغال کنند. به رغم کمک‌های برخی کشور‌های عربی مانند امارات، عربستان و مصر او نتوانست طرابلس را به کنترل خود درآورد.

ترکیه طی شش ماه گذشته چند توافق‌نامه امنیتی و اقتصادی از جمله اکتشاف نفت در دریای مدیترانه با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرده و با موافقت پارلمان، نیرو‌های مسلح و گروه مسلح و تروریستی مورد حمایت خود در سوریه را به طرابلس فرستاده تا از دولت مذکور حمایت کنند.

نظرات بینندگان