arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹

ریابکوف: آمریکا در بحبوحه کرونا فشار‌ها علیه روسیه را حفظ کرد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا نیز فشار‌های سیاسی، روانی و تحریمی علیه روسیه را حفظ کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که آمریکا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا همچنان فشار‌ها علیه روسیه را حفظ کرده است.

وی که با شبکه یک روسیه مصاحبه می‌کرد، گفت: «ما به یک روند جدید به خصوصی در عرصه‌های مختلفی از همکاری‌ها از جمله در زمینه همکاری مشترک در مبارزه علیه همه گیری کرونا دست یافتیم که مورد استقبال نیز قرار گرفته است اگر چه تلاش آمریکا برای اعمال فشار‌های سیاسی، روانی و تحریمی علیه روسیه همچنان ادامه دارد.»

وی درباره خروج آمریکا از معاهده آسمان‌های باز نیز گفت که ممکن است که مشکلاتی درباره اطلاعات دریافتی از ناطران پرواز بر فراز سرزمین‌های روسیه بدست آمده است.

ریابکوف اضافه کرد: «دولت ترامپ یکی پس از دیگری از توافقنامه‌های خارج می‌شود و احتمالا اجازه دهد که توافق استارت ۲۰۱۰ نیز منقضی شود.»

معاهده آسمان‌های باز در سال ۱۹۹۲ توسط آمریکا و متحدان ناتو و همچنین روسیه و دیگر کشور‌های بلوک شوروی سابق امضا شد و از آن به عنوان مهمترین پارامتر در پایان دوران جنگ سرد یاد می‌شود.

این معاهده به کشور‌های عضو اجازه می‌داد تا بر فراز دیگر کشور‌ها پرواز‌های شناسایی نظامی انجام دهند تا بدین ترتیب اعتماد کشور‌ها درباره هرگونه اقدام دیگر کشور‌ها برای آماده شدن برای اقدام نظامی را افزایش دهد.

نظرات بینندگان