arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹

جنگل‌های گچساران در نبود بالگرد اطفای حریق همچنان می‌سوزند

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها از تداوم آتش‌سوزی در جنگل‌های گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: تاکنون امکان اطفای هوایی حریق برای ما میسر نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرهنگ علی عباس‌نژاد با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در جنگل‌های گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۴ ساعت است که شروع شده، اظهار کرد: همکاران ما در منابع طبیعی استان یک بار موفق به اطفای حریق گسترده شدند، اما آتش‌همچنان به صورت نقطه‌ای وجود داشت، ولی در حال حاضر با توجه به اینکه وزش باد در منطقه شدید و منطقه صعب‌العبور و کوهستانی است متاسفانه دوباره آتش گسترش یافته و امکان خاموش کردن آن برای همکاران ما به صورت زمینی سخت و شانس موفقیت کم است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه:از امروز صبح (۴ خردادماه) یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و رییس سازمان پیگیر هستند که بالگرد برای اطفای حریق در اختیار ما قرار گیرد. متأسفانه تاکنون این امر میسر نشده است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها پیش از این وزارت دفاع بالگرد‌های اطفای حریق را تأمین می‌کرد، ولی به دلیل آنکه دولت اعتباری برای این کار در اختیار آنان قرار نداده است، با ما همکاری نمی‌کنند. اگر همکاری برای اطفای هوایی حریق صورت می‌گرفت ما روز گذشته موفق به خاموش کردن آتش می‌شدیم.

عباس‌نژاد در پایان با بیان اینکه آتش باید اطفا شود تا بتوانیم خسارت‌ها را برآورد کنیم، گفـت: می‌توان تخمین زد که تاکنون بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی دچار خسارت شده است.

نظرات بینندگان