arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹

مشاور اقتصادی کاخ سفید: نرخ بیکاری آمریکا دو رقمی خواهد ماند

مشاور اقتصادی کاخ سفید پیش‌بینی کرد که نرخ بیکاری در آمریکا طی ماه‌های آینده به خصوص هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دو رقمی خواهد ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور اقتصادی کاخ سفید پیش‌بینی کرد که نرخ بیکاری در آمریکا طی ماه‌های آینده به خصوص هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دو رقمی خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، به نقل از آسوشیتدپرس، «کوین هست» گفت که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم افزایش پیدا می‌کند، اما اقتصاد کشور بهبودی کامل پیدا نمی‌کند.

آمار وزارت کار ایالات متحده نشان می‌دهد که با آغاز قرنطینه در آمریکا شمار بیکاران این کشور به بیش از ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

کوین هست که ریاست شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید را برعهده دارد، هشدار داد، نرخ بیکاری که در ماه آوریل به ۱۴.۷ درصد رسید ممکن است در ماه می‌به ۲۲ تا ۲۳ درصد برسد و در ماه ژوئن نیز افزایش پیدا کند.

وی در مصاحبه‌ای با شبکه سی. ان. ان در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است که نرخ بیکاری در ماه نوامبر که انتخابات ریاست جمهوری برگزاری می‌شود، دو رقمی باقی بماند، اظهار داشت: بله، من این طور فکر می‌کنم.

وی افزود: بیکاری مساله‌ای است که به کندی کاهش پیدا می‌کند.

هست اظهار داشت: فکر می‌کنم که ما می‌توانیم نشانه‌های بهبودی اقتصادی را در همه بخش‌ها ببینیم، اما بحثی که میان ما اقتصاددانان وجود خواهد داشت این است که آیا به سرعت به نقطه اول برمی‌گردیم یا این روند به طول خواهد انجامید.

نظرات بینندگان