arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

روزگار سخت مردم غیزانیه در گرمای ۴۰ درجه/ آبرسانی به منطقه با ۱۲ تانکر

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان بیان داشت: برای حل موقت مشکل مردم منطقه غیزانیه به طور روزانه ۱۲ تانکر آبرسانی شبانه روز در حال انتقال آب هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بخش غیزانیه استان خوزستان یکی از مناطق نفت خیز کشور است که کم آبی این بخش در دستور کار مسئولان قرار گرفته است و مدیران این استان درصدد هستند که به زودی آب پایدار به غیزانیه برسد.

به گزارش تسنیم، وجود ۳۰۰ چاه نفت در بخش غیزانیه اهواز این منطقه را به یکی از مناطق نفت خیز خوزستان و کشور مبدل کرده است. وجود هزاران لوله انتقال نفت در کنار خانه و کاشانه اهالی غیزانیه شکلی از همزیستی صنعتی و سنتی را به نمایش گذاشته است.

بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابع و بزرگترین بخش شهرستان اهواز است که در بخش شرقی در مسیر‌های اهواز به ماهشهر، رامشیر، رامهرمز و هفتکل واقع شده است. ٨٣ روستا در این بخش واقع شده و بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند. شغل اکثر ساکنان کشاورزی و دامپروری است.

مشکل بی آبی مردم منطقه سبب شده در سال‌های گذشته همواره شاهد اعتراض‌های به حق مردم این ناحیه باشیم. در روز‌های اخیر نیز مردم منطقه با بستن جاده مهم اهواز – امیدیه، تردد در این جاده ترانزیتی را متوقف کردند.

عادل حرباوی قائم مقام آبفای خوزستان در گفتگو با تسنیم، اظهار داشت: یکی از اقدامات ویژه برای آب رسانی به غیزانیه اصلاح شبکه است. ۷۰ درصد آب ارسالی به منطقه غیزانیه به دلیل پوسیدگی شبکه در طول مسیر هدر می‌رود.

وی درباره اقدامات اساسی در تصفیه‌خانه شهید الماسی شیبان گفت: این مجموعه از سال ۸۶ وارد مدار شده و تاکنون اقدامات تعمیراتی اساسی صورت نگرفته است. در حال انجام تعمیرات اساسی هستیم و به زودی به اتمام می‌رسد.

معارضین زمین و وجود موانع طبیعی روند انتقال آب را کند کرده است

حرباوی بیان داشت: مسیر ۲۵ کلیومتری انتقال آب انجام شده و تنها ۲۰۰ متر باقی مانده است که به زودی به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته ظرف سه هفته آینده به طور قطعی آب به این منطقه می‌رسد.

قائم مقام آبفای خوزستان در باره علت کندی پروژه انتقال آب اظهار داشت: وجود موانع طبیعی مانند نحر ماله و لوله‌های نفت و گاز و همچنین معارضین از عواملی است که پیشرفت پروژه را کم کرده است.

سرپرست شرکت آبفا روستایی خوزستان بیان داشت: برای حل موقت مشکل مردم منطقه غیزانیه به طور روزانه ۱۲ تانکر آبرسانی شبانه روز در حال انتقال آب هستند.

نظرات بینندگان