arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

پروتکل برگزاری لیگ برتر بدون تماشاچی ابلاغ شد

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پروتکل برگزاری لیگ برتر با همکاری وزارت ورزش تنظیم و ابلاغ شده است. مسابقات فوتبال ففط برای لیگ برتر و دسته اول در هفته های آینده بدون تماشاچی و پس از تست همه بازیکنان برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن فرهادی روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: پروتکل جدیدی با همکاری وزارت ورزش برای برگزاری لیگ برتر تنظیم شده است. بر اساس این پروتکل در مرحله اول تمرینات تیم ها و ورزشکاران شروع می شود و بعد از دو سه هفته مسابقات فوتبال فعال فقط برای لیگ برتر و دسته اول با رعایت فاصله گذاری و بدون تماشاچی برگزار می شود. برگزاری لیگ دسته اول، لیگ دسته دوم و شهرستانها فعلا منتفی است. تمرینات هم فعلا انفرادی و با فاصله انجام می شود، ماساژ هم برای ورزشکاران ممنوع است.

وی گفت: آموزش و صحبت کردن بین مربی و ورزشکار با رعایت فاصله باید انجام شود.. سرویس های بهداشتی، محوطه وزرشگاه و سطوع باید گندزدایی شود. از وسایل حمل و نقل عمومی برای ورزشکاران نباید استفاده شود. اگر استفاده می شود باید فاصله گذاری رعایت شود. در غیر این صورت قوتبالیست ها از خودروی شخصی استفاده کنند دوش را هم باید بعد از بازی در منزل انجام دهند.

فرهادی تاکید کرد: مسابقات ۳ تا ۴ هفته بعد از شروع تمرینات و فعلا بدون تماشاچی خواهد بود. تست آزمایشگاهی تشخیصی از ورزشکاران قبل از شروع مسابقات انجام می شود. اگر فردی مثبت بود نمی تواند در مسابقه باشد و اگر تست مثبت در بین ۵ نفر از یک تیم باشد آن تیم اجازه بازی و تمرین نخواهد داشت و باید به قرنطینه برود.این پروتکل مطابق با اصول استاندارد بین المللی و مطابق پروتکل مسابقات فوتبال باشگاههای اروپایی است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا شنبه گذشته حاکی از این بود که یکسری از محدودیت ها کاهش پیدا می کند. اجرای دقیق پروتکل های دقیق رعایت چهار محور اصلی بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و وسایل ساختمان و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی است.

نظرات بینندگان