arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹

پیکر صدیقه کیانفر در خانه ابدی آرام گرفت

آیین تشییع مرحوم صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز برگزار و پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیین تشییع مرحوم صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز برگزار و پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

سیدمحمد طباطبایی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در آیین تشییع کیانفر که صبح امروز چهارشنبه ۷ خرداد در بهشت زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: خانم کیانفر از معدود بازیگران ایرانی است که در همه حوزه‌های هنرهای نمایشی کار کرد و تا سال‌های آخر عمرش هم کار کرد. ایشان در ۸۶ سالگی در صحنه تئاتر بازی داشت.

وی از سوسن پرور برای ساخت تئاتر و همکاری با کیانفر تشکر کرد و ادامه داد: مهمترین ویژگی کیانفر مهربانی‌اش بود و کسانی که با او کار کردند به او می‌گفتند مادر مهربان. نبود ایشان خسران است و خسران بعدی نبود کتاب و یا فایل صوتی و فیلم مستند درباره ایشان است.

امید زندگانی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سال گذشته با ایشان همکاری داشته و او احساس ضعف و کاهش انرژی داشته است، گفت: حفظ کردن دیالوگ برایش سخت بود و با واکر می‌آمد، به من گفت دکتر سراغ داری تا من بروم کمی جان بگیرم و بهتر شوم. گفتم بله برایتان پیدا می‌کنم نمی‌دانستم قرار است آنقدر زود از دنیا برود.

وی افزود: خانم کیانفر می‌گفت هر چه تا الان کار کردم طلب‌هایم را نمی‌دهند و برای خرج زندگی باید کار کنم اما به انرژی احتیاج دارم.

سوسن پرور دیگر بازیگر تلویزیون و سینما نیز، گفت: او به من اعتماد کرد و پذیرفت در کارم باشد. برای من افتخار بزرگی بود. او بازیگر باهوش و خلاقی بود. هر روز تمرین برای ما درس بود. این تصور دیگران است که شاید من فرشی را پهن کردم که ایشان بدرخشد اینطور نیست لطف خدا شامل حال من شد که بتوانم از حضورش استفاده کنم.

وی درباره تئاتر هایلایت و تجربه همکاری با صدیقه کیانفر توضیح داد: وقتی برای تئاترم به او زنگ زدم گفت چه به موقع زنگ زدی من الان بیمارستان هستم پس باید خوب شوم تا بیایم و بازی کنم. چون اصولا به کار تیمی معتقدم.

پرور ادامه داد: در کار بعدی هم نقش ایشان محفوظ بود و بازی داشت الان هم نمایشنامه‌ای نوشتم که متنی هم برای خانم کیانفر بود که متاسفانه اجل مهلت نداد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر، خاطرنشان کرد: آخرین بار ۱۲ فروردین با او صحبت کردم و خواستم که ببینمش او گفت فرصت هست اما فرصت الان پیش آمد.

در مراسم تشییع کیانفر و با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا هنرمندان اندکی چون اصغر همت، سوسن پرور، امید زندگانی، مجید حمزه، شمسی صادقی، پریسا مقتدی، ماندانا اصلانی، افسانه محمدی، مهرداد عشقیان، احمد گنجی، مینا شجاع، کامیار محبی، رامین پورایمان، فاطمه هاشمی و سیروس همتی حاضر بودند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان