arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹

مراقبت‌های قبل از جراحی چاقی

متقاضیان جراحی چاقی با ادامه سبک تغذیه نادرستی که بیشتر مردم جهان در پیش گرفته اند روزبه‌روز بیشتر می‌شود.پیش از اقدام برای جراحی چاقی ضروری است مواردی را رعایت كنید تا نتیجه مطلوب‌تری از جراحی بگیرید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

متقاضیان جراحی چاقی با ادامه سبک تغذیه نادرستی که بیشتر مردم جهان در پیش گرفته اند روزبه‌روز بیشتر می‌شود.پیش از اقدام برای جراحی چاقی ضروری است مواردی را رعایت كنید تا نتیجه مطلوب‌تری از جراحی بگیرید.این موارد عبارتند از:

در مورد جراحی چاقی مطالعه كنید

به این منظور می‌توانید از كتاب‌ها یا وبگاه‌های معتبری كه درباره جراحی چاقی هستند، كمك بگیرید. گول تبلیغات را نخورید.در انتخاب جراح خود دقت كنید و با افرادی كه قبلا تجربه این عمل را داشته‌اند صحبت كنید تا از روند و خطرات جراحی و تغییر رویه زندگی اطلاع پیدا كنید.

پرهیز از مصرف مواد ممنوعه

هشت هفته پیش از عمل باید از مصرف هرگونه نوشیدنی الكلی، سیگار و قلیان پرهیز كنید.

داروها

داروهایی كه مصرف می‌كنید را حتما به جراح اطلاع دهید. داروهای فشارخون، چربی خون، تیروئید و داروهای قلبی و دیابت تا شب قبل از عمل طبق دستور قبلی استفاده شود. مصرف داروهای ضدانعقاد خون نظیر آسپیرین ووارفارین طبق نظر پزشك معالج باید پنج روز قبل از عمل قطع شود.

تغییر رژیم غذایی

از دو تا چهار هفته قبل از عمل، تغییر در رژیم غذایی خود را آغاز كنید و رژیم كم‌كالری (حدود ٨٠٠كیلو كالری) داشته باشید و تا حد امكان خوردن شیرینی‌جات، غذاهای پرچرب، فست‌فود و غذاهای رستورانی را حذف یا محدود كنید. بدانید حتی یك كیلوگرم كم ‌كردن وزن قبل از عمل در نتایج عمل نقش به‌سزایی دارد. آب بیشتری بنوشید و مصرف نوشیدنی‌های كافئین‌دار، آبمیوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را كاهش دهید.‌

تمرین تعهد و اراده

چاق‌ نشدن در دوره آمادگی برای عمل بسیار مهم است. از پرخوری و زیاده‌خواری غذاهای مورد علاقه پیش از شروع رژیم غذایی و تغییر در رویه زندگی بپرهیزید. اگر ورزش نمی‌كنید سعی كنید فعالیت فیزیكی هر چند كوتاه اما پیوسته‌ای در برنامه روزانه‌تان بگنجانید.‌

شب قبل از عمل

بیماران لازم است پیش از عمل استحمام كنند و شام سبك بخورند. ضمنا بیماران باید پیش از عمل جوراب واریس زیر زانو كلاس۲ تهیه و بپوشند.

 

روزنامه جام جم 

نظرات بینندگان