arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹

رکورد جدید کرونا در روسیه / جانباختن ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

در ۲۴ ساعت گذشته در روسیه ۱۷۴ نفر بر اثر بیماری کرونا جان سپردند که بیشترین آمار مرگ کرونایی از آغاز شیوع آن در این کشور است. به این ترتیب تاکنون آمار مجموع فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در روسیه به ۴ هزار و ۱۴۲ نفر رسید که ۱.۰۹ درصد کل بیماران کرونایی در این کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: در شبانه روز اخیر در روسیه ۱۷۴ نفر از بیماران کرونایی جانباختند که بالاترین رقم مرگ بر اثر این بیماری است.

به این ترتیب تاکنون آمار مجموع فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در روسیه به ۴ هزار و ۱۴۲ نفر رسید که ۱.۰۹ درصد کل بیماران کرونایی در این کشور است.

مقام ستاد مقابله با کرونا در روسیه خاطرنشان کرد که روز گذشته نیز ۱۶۱ نفر در روسیه بر اثر بیماری کرونا جان سپردند.

بیشترین مرگ و میر بر اثر کرونا در روسیه، در مسکو ثبت شده است و در شبانه روز اخیر ۷۱ نفر در پایتخت روسیه به دلیل ابتلا به این بیماری درگذشتند و در مکان‌های بعدی استان مسکو با ۲۱ نفر و جمهوری داغستان با ۹ نفر قرار دارد.

شمار افراد بهبود یافته از بیماری کرونا نیز به ۱۵۰ هزار و ۹۹۳ نفر رسید که ۴۰ درصد کل افراد مبتلا به این بیماری یا آلوده به ویروس کرونا را تشکیل می‌دهد. در شبانه روز اخیر ۸ هزار و ۷۸۵ نفر در روسیه بهبود یافته اند.

در زمان حاضر در روسیه ۳۷۹ هزار و ۵۱ نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

گفتنی است شهردار مسکو روز گذشته از برنامه حذف محدودیت‌های اعمال شده در مسکو به دلیل شیوع کرونا در این شهر از اول ژوئن (روز دوشنبه هفته آینده) خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، سرگئی سابیانین شهردار مسکو که معاون ستاد مقابله با کرونا در دولت روسیه است، روز چهارشنبه در گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در فرمت کنفرانس ویدئویی گفت: محدودیت‌ها در مسکو که بخاطر شیوع کرونا وضع شده است، از اول ماه ژوئن بتدریج لغو خواهد شد.

وی افزود: در زمان حاضر، مهم‌ترین کار این است که به ساکنان مسکو اجازه خروج از خانه داد تا در محیط پیرامون خانه و در بستان‌ها و میادین شهر گردش کنند، هر چند که گرفتن این تصمیم برای مدیریت شهر آسان نیست.

در همین حال به گفته سابیانین، برخی شرایط قرنطینه در مسکو تا روز ۱۴ ماه ژوئن حفظ می‌شود.

رسانه‌های روسی همچنین از آمادگی حدود نیمی از ۸۵ جمهوری و استان روسیه برای کاهش محدودیت‌های کرونایی خبر دادند.

نظرات بینندگان