arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۰ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در شهرک فدک کرمانشاه چه خبر است؟
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۲۳:۵۸
درپی مرگ آسیه پناهی زن حاشیه نشین کرمانشاهی تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد منازل برخی دیگر از حاشیه نشین‌های کرمانشاهی نیز تخریب شده است.
زالی: ضرورت تداوم همکاری مردم با مراکز بهداشتی برای غربالگری / بستری ۱۰ درصد مراجعان به بخش‌های درمانی تهران در ۲۴ ساعت گذشته / ظرفیت رستوران‌ها به حداقل ممکن رسانده شود
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۲۳:۰۳
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران از بستری ۱۰ درصد مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی استان در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۹۰ درصد مراجعان با دریافت خدمات سرپایی ترخیص شده اند. وی از شهروندان درخواست کرد بیش از گذشته در زمینه غربالگری با مراکز بهداشتی همکاری کنند.
مسیح مهاجری: برخلاف توصیه‌های امام حوزه‌های گرفتار تشریفات، ازدیاد ساختمان و دریافت بودجه از حاکمیت و دولت شده‌اند / حوزه به قدرت سیاسی وابسته شده و از مردم فاصله گرفته است
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۲۲:۵۹
اصلی‌ترین نکته‌های مورد نظر امام، در مورد جلوگیری از خرج‌تراشی توسط نهاد‌های وابسته به حوزه علمیه، یکی حفاظت از استقلال روحانیت بود و دیگری مصون نگهداشتن روحانیت از تشریفات. با رعایت این دو نکته است که حوزه‌های علمیه می‌توانند اسلام و تحصیل را اساس کار خود قرار دهند و مانع کاهش معنویت شوند. با از دست رفتن این امتیازات، حوزه‌های علمیه و روحانیت، از مردم فاصله می‌گیرند، جایگاه خود را از دست می‌دهند و به موجودیتی وابسته به حاکمیت و قدرت سیاسی تبدیل می‌شوند که بدترین سرنوشت است. باید اعتراف کنیم که برخلاف توصیه‌های امام خمینی، حوزه‌های علمیه گرفتار تشریفات، ازدیاد ساختمان‌ها، دریافت بودجه از حاکمیت و دولت و درنهایت وابسته شدن به قدرت سیاسی و فاصله گرفتن از مردم شده‌اند.
یک هزار و ۴۰۰ هکتار جنگل و مرتع در خوزستان طعمه آتش شده است / بیشتر آتش سوزی‌ها عمدی بوده است
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۲۱:۳۸
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار جنگل و مرتع در خوزستان که برخی از آن‌ها در مناطق حفاظت شده قرار دارند، از ابتدای فصل گرما تاکنون دچار آتش‌سوزی شده‌اند. وی افزود: بیشتر آتش سوزی‌ها عمدی بوده و ناشی از سوزاندن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی است که با توجه به نزدیکی زمین‌های کشاورزی به جنگل و مرتع، آتش به آن‌ها سرایت، و ایجاد خسارت کرده است.
علی مطهری: مجمع لوایح FATF را عمدا تصویب نکرد که وارد لیست سیاه شدیم
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۲۰:۰۶
علی مطهری در جلسه دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی گفت: بعد از مسائل بنزین برای مردم مسجل شد مجلس کاره‌ای نیست. یا درباره FATF مجلس لوایح را تصویب کرد، اما به راحتی مجمع آنقدر نگه داشت تا مهلت ما تمام شد و وارد لیست سیاه شدیم. مردم می‌بینند مجلس در مسایل اصلی موثر نیست از این رو تا حدودی باید به مردم هم حق بدهیم.
درب‌های حرم مطهر رضوی ۲۴ ساعته باز است
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۲۰:۰۳
درب‌های حرم مطهر رضوی که از طلوع تا غروب آفتاب باز و حرم مطهر رضوی پذیرای زائران بود، به دستور تولیت آستان قدس رضوی بدون محدودیت و ۲۴ ساعته از امشب باز است.
آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه و بویراحمد مهار شد
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۲۰:۰۳
فرماندار کهگیلویه از مهار آتش در ارتفاعات خائیز این شهرستان خبرداد و البته تاکید کرد که نیرو‌های امدادی برای اطمینان کامل از این خاموشی، در ارتفاعات مستقر خواهند بود.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برخی اقلام دارویی
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۸:۱۰
مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل وزارت بهداشت از تغییر ارز دولتی به نیمایی برخی اقلام دارویی خبر داد. در نامه مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل وزارت بهداشت به دبیر سندیکای دارو‌های انسانی آمده است: کلیه مکمل ها، دارو‌های موجود در فهرست OTC به همراه مواد حد واسط مرتبط با همان مولکول‌ها، دارو‌های تحت لیسانس و گرانول‌های وارداتی که تولید کننده مشابه همان فراورده در داخل کشور وجود داشته باشد و مواد جانبی مورد استفاده در فراورده‌های دارویی ازلیست ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شده است.
رییس کل بانک مرکزی: تامین ۳.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات از ابتدای سال / روند صادرات و برگشت ارز مثبت است
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۸:۱۰
رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه روند تامین ارز به حالت عادی بازمی‌گردد، اعلام کرد که از ابتدای امسال ۳.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شده است.
ناگفته های خاله رومینا از ماجرای قتل
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۷:۵۵

رومینا اشرفی با بهمن خاوری، پسری که ۱۶ سال از او بزرگتر بود فرار کرد و پس از بازگشت به خانه پدر رومینا با تحریک برادرانش برای حفظ غیرت، سر دخترش را با داس برید. خانواده رعنا دشتی، مادر رومینا سعی کردند که پدر رومینا را آرام کنند. اما عکس‌هایی که در فضای مجازی منتشر شد دوباره آتش خشم پدر را شعله ور کرد و او را به سمت قتل پاره تنش سوق داد

وزارت علوم: برخی مدیران سیاسی در دو ترم ارشد و دکتری می‌گیرند!
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۶:۴۸

به گفته دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی، وقتی ملاحظه می‌شود مدیری سیاسی در حال مدیریت کلان هم زمان در دانشگاه هم ثبت نام کرده و مدرک دکتری و ارشد می‌گیرد بدون حضور در کلاس ۱۴۰ واحد در دو ترم بالاتر از نابغه ترین نابغه‌ها پاس می‌کند شاید مدرکی ظاهرا صحیح داشته باشد اما قطعا جعلی و بی اعبتار است.

دستورات رئیس جمهور به معاون حقوقی در خصوص لوایح مهم دولت: زمینه پیشبرد «لایحه تأمین امنیت و منع خشونت علیه زنان»، «لایحه شفافیت و مدیریت تعارض منافع»، «لایحه نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» و «لایحه مسئولیت مدنی مؤسسات عمومی» فراهم شود
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۵:۳۹

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور به معاون حقوقی خود مأموریت ویژه داد که زمینه پیشبرد لوایح مهم از جمله «لایحه تأمین امنیت و منع خشونت علیه زنان»، «لایحه شفافیت و مدیریت تعارض منافع»، «لایحه نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» و «لایحه مسئولیت مدنی مؤسسات عمومی» را فراهم کند.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۰ خرداد ۱۳۹۹: مجموع مبتلایان به مرز ۱۵۰ هزار نفر رسید / افزایش جانباختگان به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۴:۳۴

دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ١٠ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ٢٨٢ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

روایت متفاوت دوست رومینا اشرفی از ماجرای قتل: رومینا گفت به تو چیزی می‌گویم اما هرگز به پدرم نگو؛ اگر پدرم بشنود مرا می‌کشد / گفت «بهمن با یک لایو اینستاگرامی مرا تهدید می‌کند»
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۳:۲۲

مونا با لحن کودکانه‌ای به روزنامه اینترنتی «فراز» می‌گوید: «رومینا به من گفت که در اینستاگرام در لایوی شرکت کرده و در آن زمان بهمن همه آن لایو را ضبط کرده است و حالا با آن مرا تهدید می‌کند.» بر اساس اظهارات مونا، رومینا حتی هنگامی که با بهمن صحبت می‌کرد از جانب وی تهدید می‌شده است.

وزیر آموزش و پرورش: آماده برگزاری امتحانات پایان سال هستیم
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۳:۲۱

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر آماده برگزاری امتحانات پایان سال هستیم و باید تلاش کنیم تا پایانی ایمن برای سال تحصیلی داشته باشیم.

روحانی: وضعیت کنونی سخت‌تر از دوران اسفند و فروردین است
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۱:۰۷

روحانی با اشاره به وضعیت سلامت کشور گفت: برای یک مدت طولانی باید سبک گذشته زندگی را ترک کنیم. اینکه وزیر بهداشت ابراز نگرانی کردند و می‌گویند در برخی جاها سبک عادی برگشته است اشتباهی است که سلامت کشور ما را در معرض خطر قرار می‌دهد. اجتماعات باید با فاصله باشد. اگر کسی به این ویروس مبتلا شد باید به او بگوییم خود را قرنطینه کند و این دوران سخت‌تری از دوران اسفند و فروردین است.

احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها زودتر از مهر
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۹:۴۱

وزیر علوم با بیان این که به هیچ عنوان ترم آینده با تاخیر یا در بهمن ماه آغاز نمی‌شود، گفت: دانشجویان ورودی جدید بر روی این موضوع که ترم تحصیلی آینده‌ از بهمن ماه آغاز می‌شود حساب باز نکنند؛ چرا که ممکن است حتی کلاس‌های دانشجویان زودتر از مهر نیز آغاز شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۹:۴۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان