arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

جنیدی: کشور باید طرح جامع حقوقی دوران پساکرونا داشته باشد

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: کشور باید طرح جامع حقوقی در دوران کرونا و پساکرونا داشته باشد تا ابعاد حقوقی و آثار برجای گذاشته و مسائل حقوقی که به بار می‌آورد، پیش‌بینی کند و برای آنها علاج داشته باشد و راهکارهای ساختارمند ارائه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لعیا جنیدی روز شنبه در شصت و یکمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: کرونا مشکل جهانی است و ایران پس از چین دومین کشوری بود که این ویروس شیوع چشمگیر داشت.
وی ادامه داد: روزهای اول همه نگران بودند و اکنون وقتی به آن روزها می نگریم، دولت و به طور کلی همه ارکان حاکمیت خوب عمل کردند.
جنیدی با اشاره به زحمات کادر بهداشت و درمان کشور اظهار داشت: کادر درمان به نحو قابل تحسین فداکارانه پیش رفتند و به وظیفه صرف مقید نشدند که اقدامات آنها جای قدردانی ویژه دارد.
معاون حقوقی رییس جمهوری اضافه کرد: در مقاطع اولیه از نظر شیوع و تعداد فوت شدگان ناشی از این بیماری ایران داشت از چین جلوتر می رفت اما اکنون کشور ما به توفیق های بسیار خوبی در کنترل و مهار ویروس دست یافته است.
وی گفت: کنترل و مهار ویروس کرونا در بسیاری از استانها به خوبی مدیریت شده و در برخی استانها از جمله استان خوزستان هم امیدواریم این بیماری مهار شود.
جنیدی خاطرنشان کرد: گذراندن این مرحله ما را نباید از این موضوع مهم غافل کند که این ویروس دست کم تا زمانی که دارویی برای آن کشف نشود، ماندگار است، بنابراین نیازمند مراقبت دائم است و هر لحظه ممکن است که هر لحظه موج دیگری از این بیماری ایجاد شود.
معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: مسأله مهم دیگر این است که تا زمانی که این شرایط برقرار است علاوه بر ابعاد بهداشتی و درمانی و تخصصی نیازمند مدیریت ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی هستیم زیرا دوران پساکرونا همان‌قدر که دوران کنترل و مهار مهم است، اهمیت دارد.
معاون حقوقی قوه مجریه خطاب به مسئولان حقوقی دستگاه های اجرایی گفت: سازمان حقوقی دولت باید ابعاد حقوقی دوران پساکرونا را بسنجد و برنامه ها و راهکارهای تمهید شده داشته باشد.
ادامه دارد...

نظرات بینندگان