arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

محیط زیست خوزستان: باد، آتش را در "خائیز" گسترش می‌دهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نیروهای انسانی با تجهیزات اطفای حریق شخصی در منطقه حضور دارند و در حال انجام عملیات هستند اما با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و پراکندگی آتش‌سوزی، هنوز حریق مهار نشده و وزش باد نیز به گسترش آتش کمک می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدجواد اشرفی  با اشاره به آخرین وضعیت آتش‌سوزی در خائیز، اظهار کرد: شش فروند بالگرد برای مهار آتش به منطقه اعزام شده‌اند که دو فروند از این بالگردها آب‌پاش هستند و چهار فروند نیز کار جابه‌جایی نیروی انسانی را انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: نیروهای انسانی با تجهیزات اطفای حریق شخصی در منطقه حضور دارند و در حال انجام عملیات هستند اما با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و پراکندگی آتش‌سوزی، هنوز حریق مهار نشده و وزش باد نیز به گسترش آتش کمک می‌کند.

اشرفی گفت: با توجه به پراکندگی آتش، فعلا امکان بررسی یا اعلام وسعت حریق وجود ندارد. علت این آتش‌سوزی نیز به احتمال زیاد عامل انسانی است اما عمدی یا غیرعمدی بودن آن هنوز مشخص نیست.

وی در خصوص وضعیت آتش‌سوزی در منطقه خسرج شوش نیز بیان کرد: روز گذشته آتش در این منطقه کنترل شد. آتش‌سوزی در جنگل‌های خسرج، خسارت قابل توجهی بر جای گذاشته است. بالغ بر ۲۰۰ هکتار از این منطقه در آتش سوخته و به پوشش درختی نیز آسیب وارد شده است. در این منطقه نیز قطعا علت حریق، عامل انسانی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: آتش‌سوزی در جنگل‌های اندیکا نیز صبح امروز مهار شد اما هنوز میزان خسارت وارد شده مشخص نیست.

وی بیان کرد: علت عمده این آتش‌سوزی‌ها انسانی است اما گاهی عمدی و گاهی غیرعمدی است. به عنوان مثال آتش زدن کاه و کلش در برخی نقاط، موجب سرایت آتش به جنگل می‌شود و به احتمال زیاد وقوع آتش‌سوزی در خسرج نیز به همین دلیل بوده است.

نظرات بینندگان