arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

روایت فرماندار نیویورک از ارتباط کرونا و نابرابری ها با درگیری های اخیر

«اندرو کومو» فرماندار دموکرات ایالت نیویورک گفت: وقتی به مسائل نظام بهداشت عمومی مثل کووید-۱۹ نگاه می‌کنید، می‌بینید که نابرابری در حوزه خدمات بهداشتی عمیق‌تر شده است. وقتی به موضوع قتل «جورج فلوید» نگاه می‌کنید می‌بینید که نابرابری و تبعیض در نظام عدالت عمیق‌تر شده است. این مسائل به هم مرتبط هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش سی‌ان‌ان، کومو در کنفرانس خبری روزانه گفت: وقتی به مسائل نظام بهداشت عمومی مثل کووید-۱۹ نگاه می‌کنید، می‌بینید که نابرابری در حوزه خدمات بهداشتی عمیق‌تر شده است. وقتی به موضوع قتل «جورج فلوید» نگاه می‌کنید می‌بینید که نابرابری و تبعیض در نظام عدالت عمیق‌تر شده است. این مسائل به هم مرتبط هستند.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد که از این پس نباید به مسائل و بی‌عدالتی‌های نژادی به عنوان «موضوعات جداگانه» نگاه کرد.

کومو افزود: وقتی چنین اتفاقاتی یک یا دو بار رخ می‌دهد شاید بتوان آن‌ها را مسائلی جداگانه در نظر گرفت، اما وقتی ۱۰ یا ۱۵ بار تکرار می‌شود اگر آن‌ها را موضوعاتی جداگانه تلقی کنید این بدان معنی است که یا نمی‌بینید یا اوضاع را انکار می‌کنید.

"جورج فلوید" سیاهپوست امریکایی ششم خرداد به دست یک افسر پلیس به نام «درک شووین» در ایالت مینه‌سوتا کشته شد.

به دنبال قتل وی، تظاهرات گسترده‌ای در شهر میناپولیس ایالت مینه‌سوتا و ده‌ها شهر دیگر برگزار شد.

موج اعتراض‌ها به این اقدام نژادپرستانه تا پشت در‌های کاخ سفید کشیده شد، به گونه‌ای که نیرو‌های ویژه ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند.

نظرات بینندگان