arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۱ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زالی: کرونا در پایتخت پایان نیافته است / خطر بیماری باید جدی‌تر تلقی شود / بستری ۲۴۳ بیمار در مراکز درمانی تهران در ۲۴ ساعت گذشته
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۲۱:۲۸
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، خستگی شهروندان از اجرای پروتکل‌های بهداشتی را نگران‌کننده‌ترین خطر استمرار اپیدمی عنوان کرد و گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد در پایتخت کرونا پایان نیافته و خطر آن باید جدی‌تر تلقی شود. وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ بیمار در بخش‌های عادی مراکز درمانی استان تهران به عنوان موارد قطعی جدید ابتلا به کرونا و ۷۲ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.
ترامپ به دنبال تروریست معرفی کردن برخی معترضان در آمریکاست / تشکر رئيس جمهور آمریکا از گارد ملی
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۲۱:۱۰
رئیس جمهور آمریکا در توییتی از سرکوب معترضان به قتل یک شهروند سیاه پوست این کشور توسط نیرو‌های گارد ملی تشکر کرد و از تلاش برای «تروریست معرفی کردن»، آنتیفا (جنبش چپ مستقل ضد نژاد پرستی) که رهبری گروهی از معترضان را به‌عهده دارد، خبر داد.
پیشتازی ۱۰ درصدی بایدن نسبت به ترامپ
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۹:۱۵
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا ۱۰ درصد، از بایدن، رقیب دموکرات خود در انتخابات ۲۰۲۰ عقب افتاده است. در این نظرسنجی که با مشارکت ۱۰۰۱ فرد انگلیسی و اسپانیایی زبان صورت گرفت پیشتازی ۵۳ درصدی بایدن بر ترامپ با ۴۳ درصد را نشان داد.
استاندار تهران: ۱.۱ درصد معتادان جمع آوری شده کرونا داشتند / مواد مخدر چند درصد گران شد؟
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۸:۴۲
استاندار تهران در شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: تست ابتلا به ویروس کرونای ۱.۱ درصد از ۴ هزار و ۷۵۶ معتاد جمع آوری شده در پایتخت از ابتدای اردیبهشت امسال که با هدف ساماندهی و جلوگیری از ابتلا به این ویروس انجام شد، مثبت بود. دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز در این جلسه به گران شدن انواع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: قیمت تریاک ۷۱ درصد، هروئین ۵۰ درصد، مرفین ۳۵ درصد و حشیش ۱۵۰ درصد گران شده است که می‌تواند تبعاتی را در افزایش سرقت و جرائم خرد به دنبال داشته باشد.
وزیر بهداشت: ۵۰ درصد از مرگ‌های ناشی از کرونا در ۳ استان کشور است / باور غلط از بین رفتن بیماری با گرما باعث خیز جدید بیماری
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۸:۴۲
وزیر بهداشت با بیان اینکه تصور می‌شد گرما باعث پایان بیماری کرونا است، تصریح کرد: یک باور غلط که بیماری با شروع فصل گرما مهار می‌شود در میان مردم وجود دارد و این باور غلط باعث شد تا فاصله‌گذاری‌ها و اصول پروتکل‌ها رعایت نشود و امروز ما در استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه دچار خیز بیماری هستیم. وی افزود: امروز ۵۰ درصد از مرگ‌ها ناشی از بیماری کرونا در این سه استان اتفاق می‌افتد و این ۳ استان معادل ۲۸ استان زحمت ایجاد کرده بودند.
گزارش رییس جمهور از بیماری کرونا در صدمین روز شیوع آن در ایران / در زمینه کرونا در وضعیت شکننده‌ای قرار نداریم
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۸:۳۰
رییس جمهور در صدمین روز شیوع بیماری کرونا در کشور اعلام کرد که ایران در زمینه بیماری کرونا در وضعیت شکننده‌ای قرار ندارد.
همتی: سهام بورسی و سهام عدالت وثیقه تسهیلات کارت اعتباری می‌شود
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۷:۱۷

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی از امکان تبدیل شدن سهام بورسی و سهام عدالت به وثیقه تسهیلات کارت اعتباری خبر داد. وی افزود: با توجه به ارزنده بودن بخش عمده‌ای از سهم‌های موجود در سبد سهام عدالت، به بانک‌ها توصیه می‌کنم درقبال وثیقه گرفتن سهام آزاد شده، درچارچوب ضوابط خود، معادل درصدی از ارزش آن، به دارندگان سهام که نیاز به منابع مالی دارند، ولی قصد فروش سهام خود را ندارند، کارت اعتباری برای خرید بدهند.

انجام قرعه‌کشی خودروهای فروش فوق‌العاده؛ شنبه‌ آینده
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۶:۵۱

طبق اعلام شرکت‌های خودروساز، احزار هویت و ثبت‌نام خودروهای سری اولیه فروش فوق‌العاده تا روز چهارشنبه ادامه داشته و روز شنبه ۱۷ خردادماه قرعه‌کشی این خودروها انجام می‌شود.

تداوم آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گچساران / منابع طبیعی: وزش باد و سخت گذر بودن عامل کندی مهار آتش است / به دلیل شیب تند منطقه اعزام نیرو برای مهار حریق امکان پذیر نیست
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۵:۲۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه دیل این شهرستان پس از ۲ روز کوشش طاقت فرسا همچنان ادامه دارد. وی افزود: وزش باد و سخت گذر بودن را باعث کندی مهار آتش در جنگل ها و مراتع منطقه دیل در این شهرستان اعلام کرد و گفت: به دلیل سخت گذر بودن و شیب تند منطقه ،اعزام نیرو برای مهار آتش به این مناطق امکان پذیر نیست.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۱ خرداد ۹۹: با شناسایی ۲۵۱۶ جدید ابتلا مجموع مبتلایان به ۱۵۱۴۶۶ نفر رسید / افزایش جانباختگان به ۷۷۹۷ نفر
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۴:۳۰

دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

مبلغ بیمه بیکاری کرونا چقدر است؟
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۳:۲۰

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که مشمولان بیمه بیکاری کرونا از این هفته به حساب آنها واریز می‌شود اما روایت‌های مختلفی از مبلغ وجود دارد. شنیده‌ها حاکی از این است که ماهانه ۸۲۵ هزار تومان به مشمولان بیمه بیکاری کرونا پرداخت می‌شود.

جزئیات نحوه فروش سهام عدالت؛ افرادی که از طریق بانک نسبت به فروش اقدام می‌کنند نیازی به کد بورسی ندارند
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۲:۲۸

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، ضمن تشریح جزئیات فروش این سهام، اعلام کرد: افرادی که برای فروش سهام عدالت به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند سهام هر یک از شرکت‌ها را تا ۳۰ درصد انتخاب کرده و بفروشند اما افرادی که از طریق بانک نسبت به فروش اقدام می‌کنند نیازی به کد بورسی ندارند و با کد ملی ۳۰ درصد از ارزش سهام خود را بدون تعیین نوع سهام و به انتخاب بانک می‌فروشند.

پدر «رومینا» قبلا در مورد مجازات خود تحقیق کرده بود!
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۲:۲۷

شهروند درمورد مجازات پدر رومینا اشرفی که ظاهرا خودش قبلا درمورد آن تحقیق کرده بود نوشت: «پدر داس به دست، به تعبیر خود غیرت را تمام کرده و دیگر ترسی از پلیس نداشت. یک ماه قبل وقتی ‏به دامادش که وکیل دادگستری است تلفن کرد، فهمید که پدر، ولی دم است و قصاص نمی‌شود.».

وزارت دفاع: اعزام بالگردهای هوانیروز ارتش و سپاه برای اطفای حریق جنگل‌های بوشهر و خوزستان
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۲:۲۷

مدیر بحران وزارت دفاع گفت: با دستور اکید رئیس جمهوری و با هماهنگی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بالگردهای هوانیروز ارتش و سپاه جهت اطفای حریق جنگل‌های استان بوشهر و خوزستان به این مناطق اعزام شدند.

قالیباف: مجلس یازدهم مذاکره با آمریکا را بی حاصل و پر ضرر می‌داند
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۰:۵۸

قالیباف با اشاره به راهبرد مورد نظر مجلس در حوزه سیاست خارجی، تاکید کرد: مجلس یازدهم، استکبارستیزی را، هم آرمانی اعتقادی و هم منفعتی راهبردی می داند و مذاکره و سازش با آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی را، بی حاصل و پرضرر ارزیابی می کند. راهبرد ما در برخورد با آمریکای تروریست، تکمیل زنجیره انتقام خون شهید سلیمانی است. کاری که با حمله بی سابقه به پایگاه عین الاسد شروع شد و با شکسته شدن هیبت پوشالی آمریکا در عدم توان پاسخ به اقدام جمهوری اسلامی ادامه یافت و با اخراج کامل ارتش تروریست امریکا از منطقه تکمیل خواهد شد.

وزیر علوم: برای مدارک تحصیلی کاندیدا‌ها، از وزارت علوم استعلام نمی‌شود
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۰:۵۶

وزیر علوم گفت: در انتخابات مجلس، غیر از مدرک تحصیلی آقای سینا کمال خانی هیچ‌گونه استعلامی از وزارت علوم نشده که پاسخ داده نشده باشد. ضمناً در بررسی صلاحیت‌های کاندیداها، وزارت علوم جزو مراجع چهارگانه طرف استعلام وزارت کشور نیست و لذا وزارت کشور هیچگونه استعلام برای مدارک تحصیلی کاندیداها انجام نمی‌دهد.

او گفت: البته اگر هر نوع مدرک دانشگاهی از وزارت علوم استعلام اعتبار شود به طور قطع در مورد اعتبار قانونی و علمی آن اظهار نظر خواهد شد و اگر اشخاصی فریب اینگونه الفاظ را می‌خورند، نباید آن را باور کنند.

چین: تا پایان سال ۲۰۲۰، واکسن کرونا را وارد بازار می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۰:۵۵

همزمان با تلاش جهانی برای دستیابی به واکسن کرونا، چین اعلام کرد این واکسن را تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد کرد. چین اعلام کرد در حال حاضر ۵ واکسن کرونا در این کشور در حال گذراندن مراحل مختلف از جمله آزمایش های بالینی هستند. گزارش حاکی است واکسن مشترک آزمایشگاه بیولوژیک ووهان، و یک موسسه تحقیقاتی پکن نسبت به سایر واکسن ها پیشرفت بیشتری دارد.

پنجمین نفتکش ایرانی امروز وارد آبهای ونزوئلا می‌شود
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۰:۵۴

نفت کش ایرانی «کلاول» که آخرین شناور از ناوگان ۵ فروندی نفتکشهای ایرانی است که فرآورده ای نفتی از بندر شهید رجایی در جنوب ایران را به مقصد ونزوئلا بارگیری کرده اند، امروز یکشنبه وارد آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا خواهد شد.

چهار کشتی دیگر به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»و «پتونیا» طی روزهای گذشته با پهلوگیری در بنادر مختلف ونزوئلا در حال تخلیه محموله های خود هستند.

اعلام حکومت نظامی در لس‌آنجلس، فیلادلفیا، آتلانتا و دِنوِر
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۰:۵۴

درگیری نیروهای امنیتی و پلیس ایالات متحده با معترضان به قتل یک سیاهپوست توسط پلیس آمریکا همچنان ادامه داشته و در چند شهر بزرگ این کشور نیز وضعیت منع آمدوشد اعلام گردید.

افزایش تنش‌ها و آشوب در شهرهای لس‌آنجلس، فیلادلفیا، آتلانتا و دِنوِر، شهرداران این مناطق را مجبور کرد که حکومت نظامی در شهرهای خود اعلام کنند.

شعله‌ور شدن مجدد آتش در منطقه حفاظت شده خائیز
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۰:۵۳

رییس محیط زیست شهرستان کهگیلویه از شعله‌ور شدن مجدد آتش در منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد.  روح الله عزیزی گفت: آتش سوزی از سمت جغرافیای بهبهان دو ساعت پیش آغاز شده است.

وی تصریح کرد: ملتمسانه از مردم تقاضا داریم برای جلوگیری از تخریب زیستگاه حیات وحش کمک کنند و برای مهار آتش پای کار بیایند.

وی، محل تجمع نیروها را روستای آبکاسه حاشیه کوه خائیز عنوان کرد و افزود: افرادی که می‌خواهند حضور پیدا کنند امروز ساعت ۶ صبح در محل حضور داشته باشند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۰:۵۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان