arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

انتشار فیلم کوتاه «اسکورسیزی» درباره کرونا

«مارتین اسکورسیزی» کارگردان نام‌آشنای آمریکایی فیلمی کوتاه با حال و هوای روزهای کرونایی ساخته است که پنجشنبه گذشته (۸ خرداد) برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی پخش شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مارتین اسکورسیزی» کارگردان نام‌آشنای آمریکایی فیلمی کوتاه با حال و هوای روزهای کرونایی ساخته است که پنجشنبه گذشته (۸ خرداد) برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی پخش شد.

به گزارش آبزرور، فیلم کوتاه جدید اسکورسیزی یک پروژه شخصی است که به موضوعاتی چون فاصله‌گذاری اجتماعی، خانه‌نشینی و قرنطینه می‌پردازد. این فیلم روز پنجشنبه برای اولین بار در برنامه فرهنگ قرنطینه (Lockdown Culture) شبکه بی.‌بی.‌سی انگلستان پخش شد و زمان پخش رسمی آن در آمریکا هنوز مشخص نیست.

اسکورسیزی در این فیلم از آثار سینمای کلاسیک چون مرد عوضی (The Wrong Man) و قاتلان (The Killers) محصول سال ۱۹۴۶ برای پیدا کردن شباهت‌هایی با تنهایی‌ای که شیوع ویروس کرونا بر انسان تحمیل کرد، استفاده می‌کند. این فیلم کوتاه مراحل مختلف تجربیات درونی یک فرد در دوران قرنطینه، از حس آسودگی اولیه ناشی از رهایی از بار مسئولیت‌های روزانه خارج از خانه تا اضطرابی که به تدریج با افزایش نگرانی‌ها درباره آینده جهان در فرد ایجاد می‌شود، را دربرمی‌گیرد.

اسکورسیزی در این فیلم اذعان می‌کند مطمئن نیست کار ساخت فیلم جدیدش چه زمانی آغاز خواهد شد یا این که شرایط زندگی در دوره پساکرونا چه تغییراتی خواهد کرد. ظاهرا این فیلم‌نامه‌نویس کارگردان، هنرپیشه، تهیه‌کننده و برنده جایزه اسکار نیز حتی در این روزگار بلاتکلیفی بی‌سابقه جواب تمام سوالات را ندارد.

خبرهای خوش برای طرفداران اسکورسیزی

این روزها ظاهرا همه چیز بر وفق مراد این کارگردان هالیوودی است. روز پنجشنبه خبری با این مضمون منتشر شد که اپل در پروژه ساخت اولین فیلم وسترنی اسکورسیزی با عنوان قاتلان ماه شب چهارده (Killers of the Flower Moon) با کمپانی پارامونت مشارکت خواهد کرد. ظاهرا شرکت فیلمسازی پارامونت به تنهایی قادر به تامین بودجه ۲۰۰ میلیاردی ساخت این فیلم نبود. سرمایه‌گذاری اپل در این پروژه به این معناست که فیلم جدید این کارگردان ایتالیایی-آمریکایی برخلاف مرد ایرلندی (The Irishman) که مخاطبان عمدتا آن را از طریق شبکه نتفلیکس تماشا کردند، تمام بودجه لازم برای اکران در سینماهای جهان را در اختیار خواهد داشت.

 

قاتلان ماه شب چهارده یک فیلم وسترن با بازی لئوناردو دیکاپریو و رابرت دنیرو است که از یک کتاب پرفروش به همین نام اقتباس شده و به شرح جنایات واقعی اوایل قرن بیستم در ایالات متحده و همچنین تولد اف‌بی‌آی (پلیس فدرال امریکا) می‌پردازد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان