arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

تماشا کنید: آژیر قرمز / چرا وضعیت کرونایی خوزستان خطرناک است؟

خوزستان در هفته‌های اخیر شاهد رشد کرونا بوده است. برخی مسئولان بی‌توجهی به دستورات بهداشتی را دلیل این موضوع بیان کرده‌اند و برخی ضعف زیرساخت‌های بهداشتی را دلیل قرمز شدن وضعیت این استان می‌دانند. درکل ریشه وضعیت فعلی این استان هرچه باشد، آژیر قرمز به صدا درآمده است و خوزستان را در وضعیت خطرناک قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با اشاره به برخی استان‌ها که دچار خیزش جدید بیماری شده‌اند، گفت: در برخی از استان‌ها علیرغم توصیه‌های اکید ما و تذکرات مستمر، اما شاهد بودیم که پروتکل‌ها را شکستند و در برخی از استان‌ها دچار خیز بیماری هستیم.

بیشتر بخوانید و ببینید

وزیر بهداشت با بیان اینکه تصور می‌شد گرما باعث پایان بیماری کرونا است، تصریح کرد: یک باور غلط که بیماری با شروع فصل گرما مهار می‌شود در میان مردم وجود دارد و این باور غلط باعث شد تا فاصله‌گذاری‌ها و اصول پروتکل‌ها رعایت نشود و امروز ما در استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه دچار خیز بیماری هستیم و البته همکاران ما به شکل نفس‌گیر در تلاش برای مهار بیماری هستند.

همچنین پیش‌تر معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی اهواز که ۸ خردادماه انجام شد، با بیان اینکه همچنان شرایط خوزستان نگران‌کننده است، گفت: هنوز شواهدی در زمینه کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا نداریم تا بگوییم خوزستان چه زمانی از وضعیت قرمز خارج می‌شود یا در بیماری پس‌رفت خواهد داشت.

 وی با اشاره به افزایش موارد بستری در خوزستان افزود: در حال حاضر هر روز به طور ثابت، تعداد بیماران بستری در حال افزایش است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
1
4
يكي از علل كسترش ويروس كرونا در خوزستان برگزاري جشن هاي متعدد عروسي قبل از ماه مبارك رمضان بود به همين علت در اواسط ماه رمضان و بيستم ارديبهشت روند افزايش بيماري در اهواز خصوصا مناطق روستايي و حاشيه شهر اهواز از جمله كوت عبداله و حميديه و ملاثاني مشاهده شد اين نوع رفتارها متاسفانه در عيد فطر نيز مشاهده شده كه احتمالا در اوسط خرداد ماه نيز افزايش آمار داشته باشيم
نظرات بینندگان