arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۲ خرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ورود آخرین نفتکش ایران به آب‌های ونزوئلا
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۲:۴۰
نفتکش کلاول به عنوان پنجمین و آخرین نفتکش حامل سوخت ایران شامگاه دوشنبه وارد سواحل شمالی آب‌های ونزوئلا شد و هم اکنون توسط نیرو‌های مسلح این کشور مورد حفاظت قرار گرفته است. پیش از این چهار نفتکش ایران حامل سوخت با نام‌های فارست، فاکسون، پتونیا و فروچون وارد بنادر ونزوئلا شده بودند.
جزییات آتش سوزی در پارک چیتگر / حریق اطفا شده است
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۲:۳۴
سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره آتش سوزی در پارک چیتگر گفت: آتش سوزی در قسمت شمالی پارک در فضایی به وسعت حدود دو هزار متر اتفاق افتاده است. این قسمت محل رفت و آمد مردم نبوده و یک پروژه آبرسانی در این محل بود که مدتی پیش تعطیل شده بود، اما یک کانکس مربوط به این پروژه همچنان در محل بود که این کانکس هم دچار حریق شده بود. ملکی با بیان اینکه این حریق در حال حاضر اطفاء شده است، تصریح کرد: علت این حادثه در دست بررسی است و خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب وارد نشده است. ​
تغییر زمان معاملات «شستا»
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۰:۴۶
زمان انجام معاملات در نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) تغییر کرد.
جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اعلام شد / برگزاری آزمون و مصاحبه برای دوره ابتدایی و پایه هفتم ممنوع / مدارس غیردولتی هنگام ثبت‌نام فقط شهریه مصوب را باید بگیرند
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۲۰:۰۰
وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ کرد.
موافقت وزیر کار با بررسی افزایش حقوق بازنشستگان در شورای عالی کار 
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۹:۴۳
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نمایندگان بازنشستگان با بررسی افزایش حقوق امسال بازنشستگان در شورای عالی کار موافقت کرد.
بانک مهر اقتصاد در بانک سپه ادغام شد
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۹:۴۲
بانک مهر اقتصاد در ادامه ساماندهی بانک‌های نظامی، به عنوان دومین بانک نظامی در بانک سپه ادغام شد. این ادغام در پی برگزاری مجمع عمومی بانک مهر اقتصاد انجام شد. پیش از این، بانک حکمت نیز در بانک سپه ادغام شده شود. مدیرعامل بانک سپه در این باره گفت: با برگزاری مجامع ادغام بانک مهر اقتصاد تاکنون بیش از ۷۶۹ شعبه و افزون بر هشت هزار و ۸۰۰ نفر پرسنل به بانک سپه افزوده شده و در چارچوب قوانین و مقررات ابلاغی بانک به صورت یکپارچه آماده خدمت رسانی به آحاد مردم است.
کره جنوبی طلب ایران را پرداخت کرد؟ / سخنگوی وزارت خارجه پاسخ می دهد
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۸:۴۲
سخنگوی وزارت خارجه در مورد بدهی میلیاردی کره جنوبی به ایران و این که کره به تازگی اعلام کرده محموله پزشکی به قیمت ۵۰۰ هزار دلار به ایران ارسال خواهد کرد و در مرحله دوم این رقم به دو میلیون دلار می‌رسد گفت: زحمت کشیده‌اند. ما چیزی حدود دو سال با کره جنوبی مذاکره داشتیم، ولی کره‌ای‌ها در این زمینه به آمریکایی‌ها گوش می‌دهند و برای پرداخت بدهی‌شان منتظر پاسخ مثبت آمریکا بودند.
وزیر بهداشت: فلان وزارتخانه باورش شده که فلان لیگ را باید راه بیاندازیم
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۸:۴۲
وزیر بهداشت گفت: متاسفانه برخی مسوولان هم تصور کرده‌اند که کرونا تمام شده و همواره به من فشار می‌آورند که اینجا و آنجا را باز کنیم. آقایی از فلان ستاد یا فلان وزارتخانه باورشان شده که همه چیز عادی است، همه جا را راه بیندازیم. فلان لیگ را راه بیندازیم و...؛ اینطور نیست، کرونا نه تنها تمام نشده، بلکه هر لحظه ممکن دچار پیک خطرناک شویم.
رییس سازمان بازرسی: ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب خانه آسیه پناهی بودند / برای اینکه مقاومت او را بشکنند تا مانع تخریب آلونک نشود، از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۴:۲۳

حجت الاسلام درویشیان، رییس سازمان بازرسی درمورد حادثه ی منجر به فوت «آسیه پناهی» زن کرمانشاهی اظهار کرد: ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب بودند و برای اینکه مقاومت آسیه پناهی را بشکنند تا مانع تخریب آلونک نشود، از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند.

وزیر بهداشت: کرونا تمام نشده بلکه چموش‌تر شده است / برخی دستگاههای دولتی به غلط تصور می کنند خطر بیماری تمام شده و همه چیز عادی شده است / دقیقه ۹۰ از کرونا گل خواهیم خورد
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۳:۲۷

سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: من پریروز که به مشهد مشرف شدم در رفت و برگشت با صحنه های غم انگیزی مواجه شدم، متاسفانه ما در دقیقه ۹۰ از کرونا گل خواهیم خورد چون هم برخی مسئولین و هم مردم کرونا را تمام شده میدانند.

قیمت جدید ۸ محصول ایران خودرو / دنا ۸۲ و پارس اتومات ۱۰۵ میلیون تومان
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۲:۱۴

در راستای تعیین نرخ جدید محصولات شرکت های خودروساز از سوی شورای رقابت، این شورا قیمت جدید 8 محصول ایران خودرو را ابلاغ کرد. بر این اساس قیمت دنا 82 میلیون تومان و هایما S5 معادل 223 میلیون تومان و پژو پارس اتوماتیک 105 میلیون تومان تعیین شده است.

سخنگوی وزارت خارجه: آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی نهایی شد / ابلاغ بخشنامه «عدم صدور دستور محرومیت از خدمات کنسولی» به اتباع ایرانی
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۱:۲۱

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آیین‌نامه صدور شناسنامه و دادن تابعیت از طریق مادر، نهایی شد و امیدوارم مادران ایرانی هر کجا هستند، سالم باشند و فرزندان آنها در زیر سایه پرچم وطن مادری‌شان قرار می‌گیرند.

علت مرگ آسیه پناهی یک ماه دیگر مشخص می‌شود
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۰:۰۵

رییس پزشکی قانونی کشور اظهارنظر این سازمان در خصوص پرونده آلونک‌نشین کرمانشاهی را بر مبنای استانداردهای علمی و فنی دانست و گفت: بعد از انجام معاینات، سم‌شناسی، پاتولوژی و آزمایش‌های مربوطه در یک ماه آینده و حتی کمتر از این زمان، علت مرگ خانم «آسیه پناهی» مشخص می‌شود.

آیت‌الله یزدی: برخی در عمق حوزه علمیه می‌گویند ما را چه به سیاست
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۰:۰۳

آیت الله محمد یزدی گفت: سربسته عرض می کنم که در عمق حوزه علمیه مرکزی اگر با شخصیت های اثرگذار ملاقات داشته باشید کسانی را می بینید که می گویند ما را چه به سیاست و ما باید احکام شرعیه را توضیح دهیم و حاکم هرکسی باشد. مثلا در بعضی علمای ما می بینید که حکام فاجر حکومت می کردند ولی امام از زمانی که می خواست پیام آیت الله بروجردی را به شاه ببرد، به شاه فهماند که حکومت حق تو نیست و حق مجتهد واجد الشرایط است.

پرداخت یارانه نقدی به متولدان جدید مشروط شد
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۰:۰۲

آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها در جلسه هیئت دولت تصویب شد که بر اساس آن، موالید جدید صرفاً با تأیید وزارت تعاون و در صورت وجود منابع به تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

وزیر بهداشت: دخالتی در ساعات بازگشایی صحن رضوی نخواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۰:۰۲

وزیر بهداشت با اشاره به برخی نگرانی‌ها از بازگشایی صحن حرم مطهر رضوی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا و با بیان اینکه دخالتی در ساعات بازگشایی صحن حرم مطهر رضوی نخواهیم کرد، گفت: تنها چیزی که می‌خواهیم رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی و عدم برگزاری تجمعات و مراسم است. البته بعد از ۱۰ روز دوباره شرایط را ارزیابی می‌کنیم.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۹:۵۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان