arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

آمار جهانی شیوع کرونا / ۳۹۳ هزار قربانی تاکنون

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۳۹۳ هزار و ۲۲۴ نفر رسیده و تاکنون ابتلای شش میلیون و ۷۰۳ هزار و ۹۵ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۳۹۳ هزار و ۲۲۴ نفر رسیده و تاکنون ابتلای شش میلیون و ۷۰۳ هزار و ۹۵ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون سه میلیون و ۲۵۲ هزار و ۳۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

تاکنون در بسیاری از کشورهای درگیر کروناویروس جدید محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این عفونت برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر آمریکای جنوبی به ویژه برزیل و مکزیک به دو کانون جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. طبق آخرین آمار شمار قربانیان این کشور از ۱۱۰ هزار نفر عبور کرده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۹۲۴ هزار و ۵۱ مبتلا، ۱۱۰ هزار و ۱۷۳ قربانی

۲. برزیل ۶۱۵ هزار و ۸۷۰ مبتلا، ۳۴ هزار و ۳۹ قربانی

۳. روسیه ۴۴۱ هزار و ۱۰۸ مبتلا، ۵۳۸۴ قربانی

۴. اسپانیا ۲۸۷ هزار و ۷۴۰ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۳ قربانی

۵. انگلیس ۲۸۱ هزار و ۶۶۱ مبتلا، ۳۹ هزار و ۹۰۴ قربانی

۶. ایتالیا ۲۳۴ هزار و ۱۳ مبتلا، ۳۳ هزار و ۶۸۹ قربانی

٧. هند ۲۲۷ هزار و ۲۹ مبتلا، ۶۳۶۳ قربانی

۸. آلمان ۱۸۴ هزار و ۹۲۳ مبتلا، ۸۷۳۶ قربانی

۹. پرو ۱۸۳ هزار و ۱۹۸ مبتلا، ۵۰۳۱ قربانی

۱۰. ترکیه ۱۶۷ هزار و ۴۱۰ مبتلا، ۴۶۳۰ قربانی

نظرات بینندگان