arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

آموزش و پرورش: افزایش حوزه‌های آزمون‌های نهایی از ۲۷۴به ۵۰۰ حوزه

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعداد حوزه‌های آزمون‌های نهایی را از ۲۷۴حوزه به ۵۰۰حوزه افزایش یافته است و تعداد دانش آموزان در حوزه‌های امتحان نهایی از تعداد ۲۷۴نفر به۱۲۰ نفرکاهش پیدا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در این بازدیدهای سرزده که از دبیرستان پسرانه شهید آیت الله مدنی و دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فراست واقع در منطقه یک شهر تهران صورت گرفت، خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا به مدارس ابلاغ شده است، گفت: حوزه های امتحان نهایی باید تمامی ضوابط مربوط به برگزاری امتحانات نهایی را رعایت کنند و دانش آموزان پیش از شروع امتحان و برای ارتقای امنیت و صحت امتحانات نیم ساعت قبل از شروع امتحانات، وارد سالن و روی صندلی‌ها نشسته باشند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به افزایش امنیت امتحانات گفت: ارسال سوالات رمز گذاری شده و بازگشایی رمز سوالات از طریق الکترونیکی بین ۱۵تا ۳۰دقیقه وابسته به مقدار زمان لازم برای تکثیر و تعداد سوالات، پیش از امتحان به قرنطینه و اتاق تکثیر سوالات واقع در حوزه اجرا ارسال می‌شود و در این مدت سوالات تکثیر شده به حوزه امتحانی ارسال می‌شود.

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت آزمون‌های حضوری در پایه نهم و دوازدهم گفت: امتحانات پایه نهم در انتخاب رشته دانش آموزان و آینده شغلی دانش آموزان موثر است و امتحانات پایه دوازدهم هم به دلیل تاثیر معدل دیپلم در کنکور دارای اهمیت است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پیشگیری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: آموزش و پرورش شهر تهران برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعداد حوزه‌های آزمون‌های نهایی را از ۲۷۴حوزه به ۵۰۰حوزه افزایش داده است و تعداد دانش آموزان در حوزه‌های امتحان نهایی از تعداد ۲۷۴نفر به۱۲۰ نفرکاهش پیدا کرده است.

فولادوند گفت: تعداد۵۰۰تب سنج برای حوزه‌های امتحانات نهایی خریداری شده است تا پیش از ورود عوامل اجرایی و دانش آموزان حرارت بدن آنها سنجیده شود. همچنین با بسیج توافق کرده‌ایم تا برای ضد عفونی مدارس در قبل و بعد از برگزاری آزمون به ما کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اهمیت آموزش جهت پیشگیری از تکثیر کرونا گفت: مربیان بهداشت و مدیران حوزه‌های اجرا آموزش‌های لازم را پیش از برگزاری امتحانات جهت پیشگیری از شیوع کرونا دیده‌اند و با توجه به این آموزش‌ها تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هنگام برگزاری آزمون‌ها رعایت می‌شود و خانواده‌ها از این بابت و در مورد سلامت فرزندانشان نگرانی نداشته باشند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است، طی این دو بازدید نحوه ضد عفونی دانش آموزان هنگام ورود به مدرسه، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله گذاری بین صندلی‌ها در محل برگزاری آزمون، مخزن سوالات و ... مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

نظرات بینندگان