arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

شرط رئیس‌جمهور برای بازگشایی سینماها از تیرماه/طلسم شکسته می‌شود؟

حسن روحانی رییس جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد که سالن‌های سینما و کنسرت‌ها با شرط ظرفیت ۵۰ درصد از اول تیرماه می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسن روحانی رییس جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد که سالن‌های سینما و کنسرت‌ها با شرط ظرفیت ۵۰ درصد از اول تیرماه می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

 حسن روحانی رییس جمهور صبح امروز ۱۷ خرداد ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت گذرا و کوتاه به ارایه توضیحاتی درباره بازگشایی برخی از امکان عمومی پرداخت که سالن‌های سینما و کنسرت را هم شامل می‌شد.

روحانی در این جلسه عنوان کرد: سینماها و کنسرت‌ها به شرط حضور ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها و رعایت کامل پروتکل‌ها می‌توانند از ابتدای تیرماه فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس جمهور در حالی این شرط را مطرح کرده است که صنوف مرتبط با سینما و موسیقی به‌طور کامل نسبت به هماهنگی در این حوزه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و جالب اینکه در این سخنان اشاره‌ای به بلاتکلیفی سالن‌های تئاتر هم نشده است.

پیش از این محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از بازگشایی سینماها در اواخر خرداد با ۴۰ درصد ظرفیت سالن‌ها خبر داده بود.

مهمترین نکته در شرط اعلام شده از سوی رئیس‌جمهور تن دادن سالن‌داران و فعالان حوزه موسیقی و سینما به اجرای برنامه با رعایت شرط بهره‌گیری از ۵۰ درصد ظرفیت است. باید دید آیا این بار و در تاریخ اعلام شده شاهد پایان تعطیلات ۳ ماهه سالن‌های سینما و کنسرت خواهیم بود؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این در نامه‌هایی جداگانه خطاب به آقایان سعید نمکی وزیر بهداشت و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن تبیین خسارات وارده به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، با توجه به گشایش مشاغل مختلف و حتی مشاغل پرخطر و پرریسک، خواستار از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری و بازگشایی مراکز مرتبط با این فعالیت‌ها شد.

روز سوم اسفندماه سال ۹۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی اطلاعیه‌ای و با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلاء به بیماری کرونا، کلیه برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور را «تعطیل» اعلام کرد. این تعطیلی تا به امروز ادامه داشته است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان