arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

پیام آیت الله سیستانی به عراقی ها در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا: شما را به احتیاط بیشتر و لزوم اهتمام به اجرای تدابیر پیشگیرانه ای که جناح های ذیربط توصیه می کنند، دعوت می کنیم

آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی عراق روز شنبه در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق با صدور پیامی متذکر شدند: در این روزهای سخت که شمار مبتلایان کرونا در مناطق مختلف عراق به ویژه بغداد به صورت بی سابقه در حال افزایش است، بار دیگر شما را به احتیاط بیشتر دعوت می کنیم و بر لزوم اهتمام به اجرای تدابیر پیشگیرانه ای که جناح های ذیربط نظیر دوری از اختلاط با دیگران، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست ها و ضدعفونی آنها توصیه می کنند، تاکید می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شفقنا، آیت الله سیستانی در این پیام از عراقی ها خواسته است که جوانب احتیاط را رعایت کنند و به تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از شیوع کرونا اهتمام ورزند.

متن پیام حضرت آیت الله سیستانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
در این روزهای سخت که شمار مبتلایان کرونا در مناطق مختلف عراق به ویژه بغداد به صورت بی سابقه در حال افزایش است، بار دیگر شما را به احتیاط بیشتر دعوت می کنیم و بر لزوم اهتمام به اجرای تدابیر پیشگیرانه ای که جناح های ذیربط نظیر دوری از اختلاط با دیگران، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست ها و ضدعفونی آنها توصیه می کنند، تاکید می کنیم.


بنابر توصیه متخصصان، رعایت دقیق چنین اقدام هایی در پیشگیری از شیوع این همه گیری و کاهش شمار مبتلایان آن موثر است از این رو رعایت آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و امری ضروری است که سهل انگاری در مورد آن صحیح نیست به ویژه اینکه کشور از ضعف امکانات موجود برای ارائه مراقبت های پزشکی به تعداد روزافزون مبتلایانی رنج می برد که بیمارستان ها در حال پر شدن از آنها است.


جلوگیری از انتشار این بیماری با تمام امکانات در شرایط فعلی، مسئولیت همگانی اعم از شهروندان و مسئولان است و باید همه در سطح این مسئولیت بزرگ باشند و در راه گذر از این مرحله دشوار با حداقل تلفات و تبعات با یکدیگر همکاری کنند.


لازم است یادآوری کنیم که کادرهای پزشکی و پرستاری در انجام وظایف خود در زمینه معالجه مبتلایان و عنایت به آنها بار بزرگی را متحمل می شوند و به همراه خانواده هایشان با رنج های شدیدی روبرو می شوند که کمتر کسی میزان آن را می داند به طوری که جان خود را در این راه به مخاطره می اندازند و این در حالی است که تعداد مبتلایان در بینشان افزایش یافته است بنابراین همه باید از طریق اصرار بیشتر بر رعایت تدابیر پیشگیرانه از ابتلا به این ویروس در راستای کاهش درد و رنج های آنها تلاش کنند تا تعداد مبتلایان دو برابر نشود که باعث شود آنها متحمل بارهای اضافی شوند و بر سختی وظایفشان افزوده گردد.

به این ترتیب با احترام به آنها خسته نباشید می گوییم و تلاش های مستمر و فداکاری های بزرگ آنها را در راه خدمت به مردمشان و انجام وظایف دینی و ملی و انسانی ارج می نهیم و از خداوند متعال مسالت داریم که حافظ آنها باشد و به آنها اجر و خیر و سلامتی و برکت عنایت فرماید. و همچنین از خداوند متعال مسالت داریم که مبتلایان را شفای عاجل عنایت فرماید و بلا و این بیماری را از همه دور گرداند که او سمیع و مجیب است.

ویروس کرونا تاکنون ۶ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۵۵۹ نفر را در ۲۱۰ کشور جهان مبتلا کرده و ۳۹۳ هزار و ۶۷۷ نفر نیز بر اثر آن فوت کرده اند.

در عراق نیز تاکنون ۶ هزار و ۸۶۸ نفر به کرونا مبتلا که از این میزان ۲۱۵ نفر فوت و ۳ هزار و ۲۷۵ نفر نیز بهبود یافته اند.

نظرات بینندگان