arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

حناچی: پادگان ۰۶ مقصد گردشگری می شود

پیروز حناچی، شهردار تهران گفت: تلاش می کنیم تا پادگان ۰۶ مانند تپه های عباس آباد به مقصد گردشگری تبدیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیروز حناچی شهردار تهران امروز در آیین بهره برداری از پادگان 06 ارتش به عنوان بوستان ارتش گفت: گرامی میداریم ایام نیمه خرداد را که یادآور از خودگذشتگی مردم شریف ایران و رهبری منحصر به فرد امام راحل است.

حناچی ادامه داد: شهر تهران در طول تاریخ به سه چیز معروف بوده است ارتفاعات البرز که منبع تامین آب تهران بوده است. دومین عامل معروفیت چنارستان های وسیع و شناسنامه دار آن بوده است که به عنوان شناسنامه های محلات شناخته می شد

شهردار تهران تصریح کرد: سومین عامل شناخت و معروفیت باغات آن بوده است که در امتداد جریان آب ساخته می شده اند مثل باغ لاله زار و سلطنت آباد.

حناچی گفت: این پادگان که در دوره پهلوی اول شکل گرفته است یکی از قدیمی ترین برگ های شناسنامه ارتش است و شاید با ارزش ترین پادگان به جهت وسعت و ارزش در کشور بوده است.این اتفاقی که امروز در حال رخ دادن است از این جهت قابل توجه است.

شهردار تهران افزود: در شهر هر کاری انجام می شود سه حوزه را در بر میگیرد، سیاستگذاران و سرمایه گذاران و استفاده کنندگان.

حناچی خاطرنشان کرد: وقتی استفاده کنندگان نادیده گرفته می شوند پروژه ها ناهنجار و بی استفاده می مانند اما وقتی ذی نفعان مورد توجه قرار میگیرند آن وقت پروژه ها به درستی اجرا می شوند.

وی گفت: این پادگان براساس موارد قانونی و روشهای موجود از ارتش گرفته شد و تلاش شد تا سطح اشغال کمتر شود و از تراکم بیشتری استفاده شود.

شهردار تهران ادامه داد: برنامه های باقی مانده برای هفتاد درصد مجموعه به اینگونه است که از حداکثر ساختمانها استفاده می شود تا احداث جدیدی نداشته باشیم و با حضور هنرمندان و ایجاد خلاقیت تلاش می شود تا مثل تپه های عباس آباد اینجا به مکانی برای گردشگری تبدیل شود.

نظرات بینندگان