arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

واکنش وزارت خارجه به اظهارات سفیر افغانستان: پلیس ایران به قاچاقچیان شلیک می‌کند، چه قاچاقچی مواد مخدر، چه قاچاقچی انسان، البته اگر به اخطار پلیس توجه نشود

مدیر کل غرب آسیا در وزارت خارجه گفت: حمل ١٣ نفر در یک خودرو ٤ نفره (٣ نفر در صندوق عقب) اگر قاچاق نیست، چیست؟ وی ادامه داد: حمل ١٣ نفر در یک خودرو ٤ نفره (٣ نفر در صندوق عقب) اگر قاچاق نیست چه هست؟ اجازه دهید با کلمات بازی نکنیم. پلیس ایران به قاچاقچیان شلیک می‌کند. چه قاچاقچی مواد مخدر باشد چه قاچاقچی انسان، اگر به اخطار پلیس توجه نشود. سفیر افغانستان در تهران در اظهاراتی گفته است که مسوولان ایرانی پذیرفته‌اند که به خودروی حامل مهاجران افغان شلیک کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید رسول موسوی در توییتی نوشت: اجازه دهید با کلمات بازی نکنیم. پلیس ایران به قاچاقچیان شلیک می‌کند. چه قاچاقچی مواد مخدر باشد چه قاچاقچی انسان، اگر به اخطار پلیس توجه نشود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: حمل ١٣ نفر در یک خودرو ٤ نفره (٣ نفر در صندوق عقب) اگر قاچاق نیست چه هست؟

سفیر افغانستان در تهران در اظهاراتی گفته است که مسوولان ایرانی پذیرفته‌اند که به خودروی حامل مهاجران افغان شلیک کرده اند.

بر اساس اعلام فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد، ماموران نیروی انتظامی با استفاده از علائم هشدار به چند دستگاه خودرو مشکوک دستور ایست دادند که موفق به متوقف کردن ۳ دستگاه خودرو و دستگیری تعدادی اتباع بیگانه غیرمجاز و کشف مقداری موادمخدر شدند. از بین این خودرو‌ها یک دستگاه خودرو به فرمان ایست پلیس و صدای تیرهوایی توجهی نکرده و با استفاده از سیستم دودزا و احتراق با سرعت زیاد متواری شد که با وجود پنچری لاستیک، خودرو بیش از ۸ کیلومتر ادامه مسیر داده و به علت داغ شدن رینگ‌ها بر اثر اصطکاک، استفاده از سیستم احتراق و دودزا و آتش گرفتن جلو خودرو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه، خودرو از جاده منحرف و به گاردریل وسط جاده برخورد کرد.

در این حادثه سه نفر از اتباع غیرمجاز که در صندوق عقب بودند بر اثر آتش سوزی در دم فوت کرده و هشت نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد چهار نفر به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان ترخیص شدند. همچنین راننده خودرو به همراه چند نفر از اتباع غیرمجاز متواری شدند که دستگیری آن‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

نظرات بینندگان