arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

درگیری شدید ارتش سوریه با عناصر مسلح وابسته به «القاعده»

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که ارتش سوریه با عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی «القاعده» در شمال غرب این کشور درگیر شده است. بر اساس این گزارش، این عناصر که عضو گروه تروریستی «حراس الدین» هستند، پیشتر، با گروه تروریستی «القاعده» بیعت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که عناصری مسلح وابسته به گروه تروریستی «القاعده»، امروز (دوشنبه)، در استان‌های «حماه» و «ادلب» (شمال غرب سوریه) با ارتش سوریه درگیر شدند.

به گزارش فارس، اسپوتنیک در این خصوص گزارش داد که گروه‌هایی مسلح امروز به مواضع ارتش سوریه در محور «طنجره» در دشت «الغاب» (شمال استان حماه و جنوب استان ادلب) حمله کردند که طبق این گزارش، این حملات تا به این لحظه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، این عناصر که عضو گروه تروریستی «حراس الدین» هستند، پیشتر، با گروه تروریستی «القاعده» بیعت کرده‌اند.

خبرنگار اسپوتنیک همچنین گزارش داد که این درگیری‌ها تغییری در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه ایجاد نکرده است و ارتش سعی دارد با ایجاد حلقه آتش از سمت شمال خط ارسال کمک‌های نظامی به تروریست‌ها را قطع کند.

طبق این گزارش، ارتش سوریه برای مقابله با این گروه مسلح از حملات گسترده موشکی و توپخانه‌ای استفاده می‌کند و تدارکات ارتش پی‌در پی به محل درگیری ارسال می‌شود.

به گفته اسپوتنیک، گروه تروریستی یادشده از عناصری با تابعیت اردنی و برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس که در درگیری‌های افغانستان، عراق، بوسنی و هرزگوین و قفقاز حضور داشتند، بهره می‌گیرد.

نظرات بینندگان