arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

سازمان جهانی بهداشت خواستار بازگشت قرنطینه در پاکستان شد

سازمان جهانی بهداشت به دنبال موج دوم ویروس کرونا در پاکستان، از این کشور خواست تا دوباره به محدودیت‌های تردد و طرح قرنطینه بازگردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، "پالیتا ماهیپالا" نماینده منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت از بزرگترین استان پاکستان (پنجاب) خواسته است که برخی محدودیت‌های قرنطینه را دوباره اعمال کند، زیرا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روز‌های گذشته در سراسر پاکستان افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، ماهیپالا در نامه‌ای به وزیر بهداشت استان پنجاب گفت: پاکستان معیار‌های کاهش محدودیت‌ها را رعایت نکرده و موارد مبتلایان در این کشور از یک هزار مورد در روز در پایان ماه مه (خرداد) به بیش از چهار هزار نفر در روز در هفته گذشته افزایش یافته است.

براساس نامه نماینده سازمان جهانی بهداشت، بعد از کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مهار و کنترل کرونا در پاکستان، میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ در این کشور روند صعودی پیدا کرده است.

پاکستان هم اکنون در میان ۱۰ کشور برتر جهان در بیشترین موارد جدید ویروس کرونا قرار داد.

سازمان جهانی بهداشت در ادامه برای مهار موج دوم کرونا در پاکستان شیوه قرنطینه متناوب شامل دو هفته باز و دو هفته بسته بودن را توصیه کرده است.

تازه‌ترین آمار رسمی دولت پاکستان، عبور تعداد مبتلایان به این ویروس از مرز ۱۰۰ هزار نفر و جان باختن بیش از ۲ هزار نفر را نشان می‌دهد.

ابتلا به کووید-۱۹ هفتم اسفندماه گذشته توسط وزارت بهداشت پاکستان با شناسایی نخستین مورد در شهر «کراچی» اعلام شد و اکنون ۱۱۳ هزار و ۷۰۲ نفر به این ویروس مبتلا هستند.

سازمان جهانی بهداشت اوایل اردیبهشت ماه امسال هشدار داده بود که اگر اقدام‌های موثر در پاکستان برای مهار ویروس همه گیر کووید-۱۹ به کار گرفته نشود، احتمال افزایش شمار بیماران کرونایی در این کشور تا اواخر تیرماه (اواسط ژوئیه) به ۲۰۰ هزار نفر وجود دارد.

نظرات بینندگان