arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / جزئیات بسته تحریمی جدید نمایندگان کنگره آمریکا علیه ایران / موفقیت واکسن چینی ضدکرونا در مرحله آزمایش حیوانی / سرانجام، دریافتی یک کارگر در سال ۹۹ چقدر شد؟ / وزیر راه و شهرسازی: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت مصنوعی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / جزئیات بسته تحریمی جدید نمایندگان کنگره آمریکا علیه ایران / موفقیت واکسن چینی ضدکرونا در مرحله آزمایش حیوانی / سرانجام، دریافتی یک کارگر در سال ۹۹ چقدر شد؟ / وزیر راه و شهرسازی: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت مصنوعی است

زیر پوست اخبار: دیروز -چهارشنبه- همانند چند روز اخیر نسبتا کم حاشیه سپری شد. با این وجود، برگزاری جلسه دوم دادگاهی اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه همانند روز سه‌شنبه قابل‌توجه‌ترین خبر بود. هر چند در این جلسه طبری تمامی اتهامات را رد کرد اما واقعیت امر این است که اراده قوه قضائیه برای مقابله با مفسدان در نهادهای مختلف قابل تقدیر و ستایش است. در سطحی دیگر، مجلس نمایندگان آمریکا با مدیریت جمهوری‌خواهان بسته تحریمی جدیدی را علیه ایران آماده کرده که به نظر می‌رسد بیشتر گروهها نزدیک به تهران را در منطقه خاورمیانه مورد هدف قرار داده است.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جزئیات بسته تحریمی جدید نمایندگان کنگره آمریکا علیه ایران: نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از بسته تحریمی جدید خود علیه ایران رونمایی کردند. این طرح ۱۱۱ صفحه‌ای حاوی ۲۵ توصیه در زمینه سیاست‌ها در قبال ایران از جمله قطع کمک آمریکا به لبنان و قرار دادن گروه انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی است. طرح مذکور که توسط ۱۳ نماینده جمهوری‌خواه در «کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان» در کنگره رونمایی شده از دولت آمریکا خواسته سیاست خارجی سخت‌گیرانه‌ای را در قبال ایران در پیش بگیرد.

موفقیت واکسن چینی ضدکرونا در مرحله آزمایش حیوانی: واکسن کووید-19 تولید شده توسط محققان چینی در مرحله آزمایش حیوانی نتایج امیدوارکننده ای به همراه داشته و به گفته محققان با ایجاد آنتی بادی هیچ مشکل امنیتی تا این مرحله نداشته است. به گفته محققان این واکسن با نام BBIBP-CorV دارای سطح بالایی از آنتی بادی های خنثی کننده است که می تواند مانع مبتلا شدن سلولهای حیواناتی مانند میمون، موش، گربه و خوکچه به ویروس شده است.

سرانجام، دریافتی یک کارگر در سال ۹۹ چقدر شد؟: رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز درباره دریافتی امسال کارگران پس از اعمال دو مصوبه اخیر شورای عالی کار، گفت: با توجه به آنکه حداقل دستمزد با افزایش ۵ درصدی از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد رسید، حداقل حقوق یک کارگر بدون سابقه در سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان شد که با احتساب حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی و بن خوار و بار ۴۰۰ هزارتومانی کل دریافتی به دو میلیون و ۶۱۱ هزارتومان رسید.

در جلسه دوم دادگاهی طبری چه گذشت؟:  دومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. در این جلسه، قاضی بابایی از متهم اکبر اتباعی طبری خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام به وی از او خواست ابتدا دفاعیات خود را در باب زمین‌های کلاک ارائه دهد. متهم طبری گفت: علی رغم تلاش یک ساله نتوانستند کوچکترین بهانه و دست آویزی برای اتهام زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند؛ ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته ام. متهم طبری ادامه داد: روشن است این پرونده سازی‌ها و افترا زدن‌ها که اکثر آن‌ها رسیدگی و مختومه شده، مربوط به ده سال یا ۱۵ سال گذشته است. وی گفت: تا این لحظه هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم و آقایانی که به عنوان متهم از آن‌ها نام برده شده، موارد اتهامی اغلبشان ارتباطی به من ندارد. متهم طبری مدعی شد: طبق مقررات قانونی مانند سایر شهروندان حق شرعی نسبت به مال خود دارم.

وزیر راه و شهرسازی: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت مصنوعی است: وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت دارای حباب مصنوعی است و از هیچ منطقی پیروی نمی‌کند؛ این حباب با پیگیری رئیس جمهوری و همراهی معاون اول رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد شکسته خواهد شد. وی افزود: برای کاهش عملیات روانی در بخش اجاره‌بها، دادستانی ورود خواهد کرد و با آگهی‌های غیرواقعی برخورد خواهد شد.

لیست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم: لیست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی منتشر شد.اسامی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است: مجتبی ذوالنوری، زهره الهیان، وحید جلال زاده، شهریار حیدری، یعقوب رضازاده، علی علیزاده، سید محمد آوایی، جلیل رحیمی جهان آبادی، عباس مقتدایی، سید علی آقازاده، محمود احمدی بیغش، روح الله حضرت پور، جواد کریمی قدوسی، محسن پیرهادی، مهدی سعادتی، ابراهیم عزیزی، سارا فلاحی، فدا حسین مالکی و حسین نوشابادی.

آخرین آمار ابتلا به کرونا در کشور: سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۱ مورد بستری شدند.  لاری گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۵۰۶ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۴۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. تا کنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

نظرات بینندگان