arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

وزارت بهداشت: استفاده از ماسک برای همه ضروری است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم گفت: شیوع کرونا در جامعه به حدی رسیده که استفاده از ماسک برای همگان ضروری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر قاسم جان‌بابایی گفت: استفاده از ماسک، پیش‌تر برای جمعیت عادی توصیه نمی‌شد و حالا توصیه این است در مکان‌هایی که فاصله‌گذاری کمتر رعایت می‌شود، همه مردم از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی با تأکید بر تولید ماسک‌های ارزان و حتی خانگی که تهیه آن برای همه اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر باشد، اضافه کرد: این نوع ماسک‌ها باید تهیه و به وفور در اختیار مردم قرار داده شود تا همگان در هر مکانی که هستند ملزم به استفاده از آن باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استفاده از ماسک نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد، گفت: استفاده از ماسک به ویژه برای سالمندان و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بسیار مهم است.

جان‌بابایی با تأکید بر استفاده از ماسک برای همگان افزود: باید در زمینه آگاه‌سازی مردم نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی، کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری و نگهداری بیشتر از سالمندان نیز توجه ویژه کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تلاش همه باید بر حول کاهش شمار مبتلایان در جامعه باشد، ادامه داد: تداوم بی‌توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند منجر به شیوع بیشتر این بیماری و اوج دوباره آن در آینده نزدیک شود.

وی با قدردانی از مشارکت غیرقابل توصیف خیران و مردم برای مقابله با این بیماری در کشور گفت: کل جامعه در ماه‌های اخیر به میدان آمدند و توانستند با حضور در کنار کارکنان بهداشت و درمان آبروی نظام را در جهان به خوبی حفظ کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مسؤولان مخالف تداوم فعالیت و کسب و کار در جامعه نیستند، افزود: متأسفانه حضور مردم و رعایت نشدن فاصله اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها و برخی آیین‌ها و مراسم افزایش یافته و نیاز است تا مسؤولان در این زمینه کنترل بیشتری اعمال کنند.

وی یادآور شد: در این راستا برنامه‌ریزی خواهد شد تا حدود اختیارات مسؤولان در استان‌ها و شهرستان‌ها برای اعمال محدودیت‌ها جهت جلوگیری از شیوع این بیماری افزایش پیدا کند تا در هر استان و منطقه‌ای مسؤولان با توجه به میزان شیوع، قادر به اعمال این محدودیت‌ها باش

نظرات بینندگان