arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۲۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

تماشا کنید: پهپادهای ترامپ در آغوش اعراب! / خروج از یک معاهده مهم دوران جنگ سرد؛ واشنگتن روی دست اسرائیل بلند می‌شود؟

خبرگزاری رویترز از قول مقامات ارشد آمریکایی و مدیران شرکت‌های تسلیحاتی گزارش داد، دولت دونالد ترامپ قصد دارد با بازنگری در معاهده موسوم به «رژیم کنترل فناوری موشکی» زمینه فروش پهپاد‌های نظامی را به طیف وسیع‌تری از کشور‌های جهان فراهم کند. به گفته کارشناسان، کشور‌های خاورمیانه نظیر عربستان، امارات و اردن مشتریان بالقوه محسوب می‌شوند و مسلما با تغییر سیاست واشنگتن در صف اول خرید پهپاد‌های نظامی خواهند بود و آمریکا با این کار می‌تواند رقیب جدی برای چین و اسرائیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز از قول مقامات ارشد آمریکایی و مدیران شرکت‌های تسلیحاتی گزارش داد، دولت دونالد ترامپ قصد دارد با بازنگری در معاهده موسوم به «رژیم کنترل فناوری موشکی» زمینه فروش پهپاد‌های نظامی را به طیف وسیع‌تری از کشور‌های جهان فراهم کند و آمریکا با این کار می‌تواند رقیب جدی برای چین و اسرائیل شود.

هدف معاهده «رژیم کنترل فناوری موشکی» (ام‌تی‌سی‌آر) که در سال ۱۹۸۷ توسط کشور‌های گروه ۷ پیشنهاد و به تصویب رسید، محدود کردن خطر توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و تخریب گسترده است. آمریکا با بازنگری در این معاهده می‌تواند پهپاد‌های نظامی را به کشور‌هایی که بی‌ثبات تلقی می‌شوند مثل اردن یا امارات بفروشد.

بیشتر بخوانید و ببینید

بازنگری در این معاهده بخشی از برنامه‌های گسترده دولت دونالد ترامپ برای افزایش صادرات اسلحه است. دولت فعلی آمریکا تاکنون بسیاری از مقررات مربوط به صدور تسلیحات را تغییر داده و از چند معاهده تسلیحاتی بین المللی از جمله «معاهده آسمان‌های باز» و «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد» خارج شده است.

بازنگری در معاهده «رژیم کنترل فناوری موشکی» به شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی امکان می‌دهد وارد بازار بین‌المللی شوند.

هیدی گرانت، رییس بخش امنیت فناوری تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا حاضر نشد در مورد این تغییر سیاست اظهارنظر کند، ولی گفت که ارتش آمریکا با فروش پهپاد‌های نظامی به طیف گسترده‌تری از کشور‌ها موافق است.

او افزود: فروش این جنگ‌افزار‌ها توانایی نظامی کشور‌های متحد آمریکا را افزایش می‌دهد و جایگزین پهپاد‌های محصول کشور‌های دیگر خواهد شد. عدم پاسخگویی به این تقاضای بازار ضربه بزرگی به خود ما خواهد بود.

او در ادامه گفتگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت، پهپاد‌های محصول آمریکا به کشور‌های متحد در مبارزه با تروریسم، کنترل بهتر مرز‌ها و در مجموع به مهار تهدید‌ها قبل از رسیدن به ایالات متحده کمک خواهد کرد.

وی حاضر نشد نام کشور‌هایی را که از نظر وزارت دفاع صلاحیت خرید پهپاد‌های آمریکایی را دارند، اعلام کند.

مقامات وزارت خارجه آمریکا که در زمینه فروش پهپاد به کشور‌های خارجی تصمیم نهایی را می‌گیرد و کاخ سفید نیز حاضر نشدند در این زمینه اظهار نظر کنند.

داده‌های پژوهشکده‌های دفاعی نشان می‌دهد که تاکنون پهپاد‌های ساخت آمریکا به تعداد زیاد فقط به فرانسه، انگلیس و استرالیا صادر شده است.

به گفته کارشناسان، کشور‌های خاورمیانه نظیر عربستان، امارات و اردن مشتریان بالقوه محسوب می‌شوند و مسلما با تغییر سیاست واشنگتن در صف اول خرید پهپاد‌های نظامی خواهند بود.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
3
اینقدر تند حرف میزنه ک اصلا نمیشه فهمید چی میگه؟ بنظرم کسی ک این ویدئو رو میخونه اصلا به گیرایی جملات و سخنانش توجه نمیکنه فقط میخواد مسابقه بزاره ک یک دقیقه نشه
نظرات بینندگان