arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

واکنش کره‌جنوبی به بیانیه تهدیدآمیز خواهر کیم جونگ اون: کره‌شمالی به توافق‌ها پایبند باشد / وضعیت به وجود آمده را بسیار جدی می‌دانیم

وزارت اتحاد کره‌جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، کره‌شمالی باید به توافق‌هایی که در گذشته میان دو کشور به امضا رسیده است، پایبند باشد. این تازه‌ترین تحول در تنش‌های روزافزون میان دو کره است که با ارسال شب‌نامه و غذا از سمت کره‌جنوبی به داخل کره‌شمالی در مرز بالا گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت اتحاد کره‌جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، کره‌شمالی باید به توافق‌هایی که در گذشته میان دو کشور به امضا رسیده است، پایبند باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بیانیه وزارت اتحاد کره‌جنوبی یک روز پس از آن صادر شد که پیونگ‌یانگ نسبت به تدابیر تلافی‌جویانه علیه کره‌جنوبی که می‌تواند شامل اقدامات نظامی باشد هشدار داد.

در بیانیه وزارت اتحاد کره‌جنوبی آمده است: دو کره باید برای رعایت تمام توافق‌های بین کره که حاصل شده است، تلاش کنند. دولت سئول وضعیت به وجود آمده کنونی را بسیار جدی می‌گیرد.

کیم یو-جونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی شنبه در بیانیه‌ای که رسانه رسمی پیونگ‌یانگ منتشر کرد، به اقدام نظامی علیه کره‌جنوبی تهدید کرده بود. این تازه‌ترین تحول در تنش‌های روزافزون میان دو کره است که با ارسال شب‌نامه و غذا از سمت کره‌جنوبی به داخل کره‌شمالی در مرز بالا گرفته است.

نظرات بینندگان