arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / جزییات جدید از نحوه دستگیری جاسوسی که مسیر‌های تردد سردار سلیمانی را لو می‌داد /پروانه سلحشوری به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم شد /  سه رقمی شدن آمار جان‌باختگان کرونا در کشور / چرا انتقال بیرانوند به آنتورپ با مشکل مواجه شده است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / جزییات جدید از نحوه دستگیری جاسوسی که مسیر‌های تردد سردار سلیمانی را لو می‌داد /پروانه سلحشوری به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم شد /  سه رقمی شدن آمار جان‌باختگان کرونا در کشور / چرا انتقال بیرانوند به آنتورپ با مشکل مواجه شده است؟

زیر پوست اخبار: دیروز -یک‌شنبه- در ادامه روند منفی اخبار پیرامون شیوع کرونا، متاسفانه شاهد سه رقمی شدن مجدد تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور بودیم. همچنین، بنابر اعلام گزارش اپیدمیولوژی بیماری کرونا منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و در هفته منتهی به ۲۳ خردادماه، روند صعودی کووید۱۹ در ۱۴ استان مشاهده می‌شود. این روند همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد برآیند شکل‌گیری تصور عادی شدن وضعیت در کشور است که متاسفانه هم از سوی دولت و هم از سوی مردم شاهد کم‌توجهی نسبت به این موضوع هستیم. در مجموع، به نظر می‌رسد تداوم روند کنونی طی روزهای آینده می‌تواند تهدیدات جدی‌تری را متوجه شهروندان کند و به نظر می‌رسد ضروری است که مجددا برخی محدودیت‌ها از سوی دولت در شهرهای مختلف اعمال شود.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سه رقمی شدن آمار جان‌باختگان کرونا در کشور: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۶۴ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر رسید. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۸۳۷ نفر رسید. لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۴۸ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری همچنین گفت: استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

روند صعودی کرونا در ۱۴ استان کشور: بنابر اعلام گزارش اپیدمیولوژی بیماری کرونا منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و در هفته منتهی به ۲۳ خردادماه، روند صعودی کووید۱۹ در ۱۴ استان مشاهده می‌شود. بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، در روند کشوری بیماری، تغییرات مختصر صعودی مشاهده می‌شود. روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی در دو استان کرمانشاه و خراسان رضوی دیده شد. روند ثبات با تغییرات مختصر در پنج استان خوزستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و گیلان مشاهده شد. روند صعودی یا شروع پیک در ۱۴ استان هرمزگان، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، قزوین، مرکزی، یزد، البرز، همدان، مازندران، گلستان و کرمان مشاهده شد. به نظر می‌رسد دو استان آذربایجان غربی و سمنان اخیرا پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند. در هشت استان زنجان، اصفهان، ایلام، بوشهر، فارس، قم، کهگیلویه و بویر احمد و تهران ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد. باید مدنظر داشت که یک استان می‌تواند چندین پیک منحنی را تجربه نماید

جزییات جدید از نحوه دستگیری جاسوسی که مسیر‌های تردد سردار سلیمانی را لو می‌داد: محمود موسوی مجد نظامی یا پاسدار نبوده و همچنین جزو نیرو‌های بسیجی که بصورت داوطلب عازم سوریه می‌شدند نیست بلکه پیش از انقلاب و در سنین کودکی همراه با خانواده از ایران خارج شده و بزرگ‌شده کشور سوریه است. وی در سوریه با برخی مستشاران ایرانی ارتباط می‌گیرد و به عنوان راننده مشغول به‌کار می‌شود و در پوشش راننده اطلاعاتی که به‌دست می‌آورد را به سرویس اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا می‌فروخت.

دستگیری لیدر اصلی گروه تجزیه‌طلب «چریک‌های فدایی خلق ترک» در اردبیل: با تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج)، لیدر اصلی گروه تجزیه‌طلب چریک‌های فدایی خلق ترک در اردبیل دستگیر شد. رئیس سازمان اطلاعات سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه این گروه مبادرت به تبلیغ علیه نظام و جذب هوادار جهت اقدام مسلحانه و سازماندهی مخالفین نظام می‌کرد، گفت: با تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان و شهرستان سرعین لیدر این گروه دستگیر و با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

صدور کیفر خواست پروانه سلحشوری به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»: پرونده پروانه سلحشوری نماینده سابق مجلس با صدور کیفرخواست مجرمیت به دادگاه ارسال شد. پروانه سلحشوری نماینده تهران پس از شکایت و انجام مراحل تحقیقات در دادسرای فرهنگ و رسانه مجرم شناخته شد. کیفر خواست وی با اتهام های نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی صادر و جهت رسیدگی به دادگاه های انقلاب اسلامی و مجتمع قضایی کارکنان دولت ارسال شد.

۲ کودک مبتلا به کرونا در تربت‌جام جان باختند: دکتر محمدرضا افکار رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: طی سه روز گذشته ۲ کودک مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان جان خود را از دست دادند. رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام، عفونت سیستم بدن، تنگی نفس، تشنج ناشی از تب و اختلالات قلبی را از مهمترین علل فوت کودکان مبتلا به ویروس کرونا اعلام کرد.

محمدعلی کشاورز درگذشت: محمدعلی کشاورز دیروز (یکشنبه، ۹ خرداد) و بعد از مدتی بیماری بر اثر کهولت سن درگذشت. محمدعلی کشاورز از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.

چرا انتقال بیرانوند به آنتورپ با مشکل مواجه شده است؟:  یک سایت بلژیکی از مشکل دیگری که برای انتقال علیرضا بیرانوند به بلژیک ایجاد شده است نوشت. انتقال علیرضا بیرانوند به آنتورپ بلژیک بار دیگر با مشکل روبرو شده است و آن هم مشکل ویزای این بازیکن است که باعث شد تا او نتواند امروز راهی آنتورپ بلژیک شود. آنتورپ این هفته ژان بووتز را به عنوان دروازه بان جدید معرفی کرد. این دروازه بان در اکسل موسکرون بازی کرد. در حالی که دروازه بان دیگر ایرانی قرار بود امروز راهی آنتورپ بلژیک شود با مشکل روبرو شد و نتوانست وارد این کشور شود.

نظرات بینندگان