arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

تماشا کنید: اتاق حوادث / آیا کتاب جان بولتون قرار است بلای جان ترامپ شود؟!

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است با تنظیم شکوائیه‌ای از انتشار کتاب افشاگرانه «جان بولتون»،  مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، با عنوان «اتاق حوادث» جلوگیری کند. کتاب جان بولتون که در آن افشاگری‌های تندی علیه ترامپ صورت گرفته قرار است هفته آینده (روز ۲۳ ژوئن) منتشر شود. رسانه‌های آمریکا سال گذشته گزارش دادند کاخ سفید برای منصرف کردن «جان بولتون» از انتشار کتاب جدیدش رسماً به او هشدار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است با تنظیم شکوائیه‌ای از انتشار کتاب افشاگرانه «جان بولتون»،  مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، با عنوان «اتاق حوادث» جلوگیری کند.

منابع آگاه روز دوشنبه به شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز گفتند قرار است دولت ترامپ این شکوائیه را طی روز‌های آتی در یک دادگاه فدرال تنظیم کند.

بیشتر بخوانید

کتاب جان بولتون که در آن افشاگری‌های تندی علیه ترامپ صورت گرفته قرار است هفته آینده (روز ۲۳ ژوئن) منتشر شود.

ناشر کتاب بولتون چند روز پیش گفته بود او در کتابش نوشته انتخاب مجدد تنها دغدغه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

ناشر کتاب بولتون گفته او در کتاب خاطراتش گفته اعضای مجلس نمایندگان آمریکا باید دامنه مسائلی که ترامپ به خاطر آن احضار شده را به مسائلی فراتر از گفت‌وگوی تلفنی او با رئیس‌جمهور اوکراین گسترش می‌دادند، زیرا دیگر جنبه‌های سیاست خارجی ترامپ هم آکنده از تخلفات مشابه بوده است.

انتشارات «سیمون و شاستر» در بیانیه‌ای روز جمعه همچنین فاش کردند علاوه بر تشریح هرج و مرج‌های موجود در کاخ سفید ارزیابی خودش را از بازیگران اصلی کاخ سفید و رویه‌های نامتعادل و تکانشی ترامپ برای اتخاذ تصمیم در موقعیت‌های مختلف شرح داده است.

ناشر این کتاب گفته که بولتون از کار‌های ترامپ «حیرت‌زده» می‌شد و او را «رئیس‌جمهوری می‌دید که برایش انتخاب شدن مجدد در انتخابات تنها مسئله‌ای بود که اهمیت داشت.»

رسانه‌های آمریکا سال گذشته گزارش دادند کاخ سفید برای منصرف کردن «جان بولتون» از انتشار کتاب جدیدش رسماً به او هشدار داده است.

کاخ سفید در نامه‌ای به بولتون ادعا کرده بود اطلاعات مندرج در کتاب او ظاهراً حاوی «اطلاعات محرمانه» است و لازم است قبل از انتشار مورد بازبینی قرار گرفته و بخش‌هایی از آن حذف شود.

 

نظرات بینندگان