arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

تهدید امارات به تحریم از سوی آمریکا 

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه به امارات هشدار داد در صورت نقض تحریم‌های واشنگتن علیه دمشق، ابوظبی را تحریم خواهد کرد. جفری گفت: «امارات به خوبی می‌داند که ما شدیداً با داشتن روابط دیپلماتیک نزدیک با سوریه مخالفت خواهیم کرد». او گفت که تحریم‌های آمریکا علاوه بر سوریه شامل آن دسته از فعالیت‌های اقتصادی هر شخصی در امارات یا سایر کشور‌ها خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه امارات عربی متحده را تهدید کرد که اگر به دنبال برقراری روابط دیپلماتیک با سوریه باشد، تحریم خواهد کرد.

به گزارش فارس، به نقل از شبکه الجزیره قطر، جیمز جفری چهارشنبه‌شب بعد از اجرای تحریم‌های اقتصادی کشورش علیه سوریه تحت عنوان «قانون سزار» کشور‌های دیگر را نیز تهدید کرد که در صورت تعامل با دمشق تحریم خواهد کرد.

جفری گفت: «امارات به خوبی می‌داند که ما شدیداً با داشتن روابط دیپلماتیک نزدیک با سوریه مخالفت خواهیم کرد». او گفت که تحریم‌های آمریکا علاوه بر سوریه شامل آن دسته از فعالیت‌های اقتصادی هر شخصی در امارات یا سایر کشور‌ها خواهد بود.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که در راستای اجرای قانون موسوم به «سزار» ۳۹ شخص و نهاد سوری را در لیس سیاه تحریم‌های خود قرار داده است.

در همین راستا، یکی از سخنگو‌های منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا حامیان سوریه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد و گفت که در مرحله آتی تحریم‌های اضافی علیه هرکسی که از دمشق حمایت کند، وضع خواهیم کرد.

این مقام آمریکایی دولت سوریه را به نقض حقوق شهروندان این کشور متهم کرد و مدعی شد که دمشق مسئول فروپاشی اقتصادی سوریه است.

ادعای این مقام آمریکایی مبنی بر اینکه آمریکا در ایجاد شرایط ناگوار اقتصادی برای سوریه نقش ندارد در حالی مطرح می‌شود که جفری یک هفته مانده به اجرای تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، کاهش ارزش لیره سوریه در برابر دلار را نتیجه اقدامات واشنگتن علیه دمشق دانسته بود.

نظرات بینندگان