arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

مرکل: کرونا شکنندگی اتحادیه اروپا را نشان داد

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، ویروس کرونا را بزرگترین چالش تاریخ اتحادیه اروپا دانست و گفت: این بیماری نشان داد که طرح‌های اتحادیه برای مقابله با آن تا چه اندازه ضعیف و شکننده بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، ویروس کرونا را بزرگترین چالش تاریخ اتحادیه اروپا دانست و گفت: این بیماری نشان داد که طرح‌های اتحادیه برای مقابله با آن تا چه اندازه ضعیف و شکننده بوده است.

به گزارش انتخاب به نقل از دویچه‌وله، مرکل در اظهارات امروز (پنجشنبه) خود در پارلمان آلمان، اهداف کشورش را در دوران ریاست شورای اروپا تشریح کرد.

صدر اعظم آلمان مسائلی را بیان کرد که به باور او در دوران ۶ ساله ریاست کشورش بر این شورا بیشترین اهمیت را خواهد داشت.


مرکل گفت: اروپا نشان داده که آسیب‌پذیر بوده و حفظ انسجام و وحدت در هیچ زمانی به اندازه امروز مهم نبوده است.

وی ادامه داد: تاثیر همه‌گیری کرونا نشان داد که اروپا باید مسئولیت بیشتری را در جهان بپذیرد. افراد و کشورهای خودکامه و مستبد همواره از یک بحران به نفع اهداف شخصی استفاده کرده‌اند. آنها می‌خواهند حاکمیت قانون را تضعیف کرده و به عزت مردم آسیب برسانند. آنها می‌خواهند حقوق بشر و حقوق مدنی را تضعیف کنند.

مرکل تاکید کرد، باید در برابر گسترش اطلاعات نادرست که چالشی جهانی برای اروپا است بایستیم.
وی درباره روابط اتحادیه اروپا با چین در دوران ریاست آلمان گفت: این یک مساله اصلی خواهد بود.

صدراعظم آلمان افزود: علاقه‌مند به گفت‌وگوی آزاد است که در آن اروپا به ویژه درباره مساله هنگ‌کنگ با یک صدا سخن می‌گوید.

دیجیتالیزه کردن و تغییر به سمت اقتصاد بدون کربن یا اقتصاد سبز، موضوع‌های دیگر بحث مرکل بود.
این اظهارت در آستانه اجلاس روز جمعه اتحادیه اروپا مطرح شده است که انتظار می‌رود با محوریت بودجه اتحادیه در سال‌های آینده و برنامه‌های ساخت‌وساز برای اقتصاد بحران کرونازده برگزار شود.

مرکل سه‌شنبه این هفته(27 خرداد) به گروه پارلمانی محافظه‌کار خود گفته بود، انتظار ندارد توافق کاملی درباره هریک از این مسائل در روزهای باقیمانده تا برگزاری اجلاس بدست آید.


ریاست شورای اتحادیه اروپا به صورت چرخشی و به مدت ۶ ماه به اعضا واگذار می‌شود و انتظار می‌رود آلمان از اول ژوئیه (۱۱ تیر) تا پایان سال این پست را در اختیار داشته باشد.

نظرات بینندگان