arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۹

کشف بیش از یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر در مرزهای جنوب شرق

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر طی دو عملیات جداگانه در نوار مرزی جکیگور و سراوان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر طی دو عملیات جداگانه در نوار مرزی جکیگور و سراوان خبر داد.

 سردار احمدعلی گودرزی گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق مواد مخدر در طول نوار مرزی کشور، مرزبانان استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی جکیگور مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله مواد مخدر به عمق کشور مشخص شد، مرزبانان دلاور و رشید هنگ مرزی جکیگور در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدفمند، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند سوداگران مرگ را زمینگیر کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اضافه کرد: سوداگران مرگ که خود را در کمین و محاصره مرزبانان دیدند، اقدام به فرار می‌کنند و مأموران پس از صدور فرمان ایست، جهت متوقف کردن خودروها با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند و در نهایت پس از یک تعقیب و گریز طولانی، مأموران مرزی موفق شدند ضمن توقیف چهار دستگاه خودروی حامل مواد مخدر و دستگیری پنج قاچاقچی، مقدار یک تن و ۵۶ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک به همراه مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی را کشف کنند.

وی به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان سراوان نیز اشاره کرد و گفت: در عملیاتی جداگانه پس از چند شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی سراوان توانستند در ارتفاعات منطقه مرزی سیاهانی، قاچاقچیان موادمخدر را شناسایی کنند و با آنان به صورت مسلحانه درگیر شدند.

گودرزی ادامه داد: قاچاقچیان که از آتش پرحجم مأموران در امان نبودند، با رها کردن محموله مواد مخدر و استفاده از شرایط جغرافیایی منطقه به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند و مرزبانان توانستند در این عملیات مقدار ۵۰۰ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مرزبانان برابر وظایف ذاتی خود با هرگونه تجاوز و قاچاق مواد افیونی که بلای خانمانسوز جوانان کشور است، برخورد خواهند کرد.

نظرات بینندگان