arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۹

اعلام مقررات منع آمد و شد سراسری در کربلاء و ۳ استان دیگر به مدت یک هفته

تیم بحران ویژه مبارزه با ویروس کرونا در استان‌های کربلاء و 3 استان دیگر عراقی، از اعلام مقررات منع آمد و شد سراسری به مدت یک هفته خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم بحران ویژه مبارزه با ویروس کرونا در استان‌های کربلاء و 3 استان دیگر عراقی، از اعلام مقررات منع آمد و شد سراسری به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش فارس، تیم بحران ویژه مبارزه با ویروس کرونا در استان کربلاء، اعلام کرد که در راستای اجرای تدابیر پیشگیرانه از شیوع بیشتر این ویروس، یه مدت یک هفته مقررات منع آمد و شد در این استان برقرار می‌شود و کلیه فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی به دلیل افزایش ابتلا به این ویروس متوقف خواهد شد.

بنا بر این گزارش مقررات منع آمد و شد از روز دوشنبه (فردا - ۲۲ ژوئن) اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، با انتشار این خبر نوشت: مراکز تجاری و غذایی در این استان نیز اجازه دارند که به صورت نیمه‌وقت و تنها از ساعت ۵:۰۰ صبح تا ۱۳:۰۰ بعد از ظهر فعالیت داشته باشند و مقررات منع آمد و شد و تعطیلی این استان در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه آینده سراسری خواهد بود. ضمن اینکه بسته بودن دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و مکان‌های عبادی و زیارتی بر اساس مقررات وضع شده از سوی کمیته سلامت ملی، ادامه خواهد یافت.

«نصیف الخطابی» استاندار کربلاء، پیشتر در ماه شعبان، از محروم ماندن هموطنان خود و زائران حسینی از زیارت کربلا و حرم امام حسین (ع)، طی اعیاد شعبانیه، عذرخواهی کرده بود و حال پیش‌بینی می‌شود که در صورت تداوم سیر صعودی ابتلا به کرونا در عراق، تا ماه محرم آینده، این ممنوعیت حضور در اماکن زیارتی و عبادی ادامه یابد.

منع آمد و شد سراسری در سه استان دیگر

از سوی دیگر، کمیته بحران در استان بابل نیز اعلام کرد که مقررات منع آمد و شد، به مدت یک هفته، از ساعت ۶:۰۰ صبح امروز (یک‌شنبه) تا روز شنبه آینده در این استان اجرایی می‌شود.

«حسن مندیل» استاندار بابل نیز گفت که کمیته بحران مذکور همچنین کلیه استثناهای اعلام شده را لغو کرده است و تنها بخش‌های خدماتی و امنیتی از این قانون منع آمد و شد مستثنی هستند و کلیه رستوران‌ها و غذاخوری‌ها نیز بسته خواهند شد.

وی افزود که این تصمیم در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا اتخاذ شده است و ما از شهروندان می‌خواهیم که به قرنطینه خانگی پایبند بمانند.

بر اساس این گزارش، استانهای ذی‌قار و الدیوانیه نیز به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا نیز از امروز به مدت یک هفته شاهد اجرای مقررات منع آمد و شد سراسری خواهند بود.

در این میان استان بغداد و سایر استانهای عراق شاهد برقراری مقررات منع آمدو شد به صورت جزئی و از ساعت ۱۸:۰۰ عصر تا ۵:۰۰ صبح خواهند بود و تنها در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه در این استانها، منع آمد و شد به طور کلی و سراسری اجرا می‌شود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت عراق، مجموع مبتلاشدگان به کرونا در این کشور به ۲۹ هزار و ۲۲۲ نفر می‌رسد. طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ابتلای هزار و ۸۷۰ نفر به این ویروس تایید شده است. از مجموع مبتلایان به کرونا، ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر شفا یافتند و ۱۴ هزار و ۹۹۸ نفر هنوز بستری هستند و ۲۴۷ نفر تحت نظر مراقبت‌های ویژه قرار دارند. طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب مجموع جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۱۰۱۳ نفر می‌رسد.

نظرات بینندگان