arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۹

ادعای وزیر هندی: حداقل ۴۰ سرباز چینی کشته شدند

وزیر راه و حمل و نقل هند در یک مصاحبه ادعا کرد، در درگیری‌های مرزی اخیر دهلی نو و پکن حداقل ۴۰ سرباز چینی کشته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر راه و حمل و نقل هند در یک مصاحبه ادعا کرد، در درگیری‌های مرزی اخیر دهلی نو و پکن حداقل ۴۰ سرباز چینی کشته شدند.

به گزارش  فارس، در حالی که تنش‌ها بین هند و چین ادامه دارد، یک وزیر کابینه هند آماری از قربانیان پکن طی درگیری‌های مرزی دو کشور ارائه کرد و مدعی شد که حداقل ۴۰ نظامی چینی کشته شدند.

به نوشته رویترز، در حالی که چین آمار رسمی از تلفات این کشور در درگیری‌های شدید مرزی اخیر با هند ارائه نکرده است، ۲۰ سرباز هندی کشته و حداقل ۷۶ نفر از آنها زخمی شدند.

«وی.کِی.سینگ» وزیر راه و حمل و نقل هند در خصوص تعداد تلفات درگیری‌های مرزی به شبکه تلویزیونی «نیوز ۲۴» گفت: «اگر ۲۰ نفر از طرف (هندی) به شهادت رسیده باشند، در آن صورت تلفات طرف مقابل (چین) حداقل دو برابر بیشتر (از ۲۰ نفر) خواهد بود».

این وزیر کابینه که سابقه فعالیت به عنوان عضو ارشد بخش اطلاعاتی ارتش هند را دارد، مدارک و شواهدی درباره این ادعای خود ارائه نکرد.

سینگ البته افزود، چین معمولا هیچ گونه تلفات در درگیری‌ها را نپذیرفته و این موضوع درباره جنگ سال ۱۹۶۲ این کشور با هند هم صادق بوده است.

پیش از این پایگاه «گلوبال تایمز» رسانه دولتی وابسته به حزب کمونیست چین در گزارشی درباره درگیری‌های مرزی با هند خبر داد، از طرف چینی هم تلفات بر جا مانده اما اشاره‌ای به تعداد دقیق کشته و زخمی‌ها نکرد.

نظرات بینندگان