arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

سازمان امور دانشجویان: ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه‌ها از ۱۵ شهریور فعال می‌شود

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: از ۱۵ شهریور و هم زمان با بازگشایی دانشگاه ها فقط از ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه‌ها برای اسکان دانشجویان استفاده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: از ۱۵ شهریور و هم زمان با بازگشایی دانشگاه ها فقط از ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه‌ها برای اسکان دانشجویان استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجتبی صدیق روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست خیرین آموزش عالی که در وزارت علوم برگزار شد، درباره بازگشایی خوابگاه ها از ۱۵ شهریورماه به خبرنگاران گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت علوم و پیگیری ستاد ملی مقابله با کرونا، ترکیب آموزش حضوری و غیرحضوری در ترم تحصیلی آینده اعمال شود، اما در بخش هایی از آموزش نیاز به حضور دانشجویان است.


وی افزود: محور اصلی برنامه ریزی وزارت علوم برای سال تحصیلی آینده، تاکید رییس جمهوری مبنی بر کلاس و خوابگاه خلوت است.


رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: طرح اصلی وزارت علوم، حضور نداشتن همه دانشجویان در محیط خوابگاه و دانشگاه است و به گونه ای عمل می کنیم که تعداد کمتری از دانشجویان در کلاس ها حضور داشته باشند.


معاون وزیر علوم تاکید کرد: استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت خوابگاه ها برای این امر مطلوب است و به طور طبیعی همه دانشجویان در یک زمان نمی توانند در خوابگاه اسکان یابند.

استفاده چرخشی از خوابگاه ها

رییس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: بر اساس جلسه ای که با روسای دانشگاه ها برگزار می شود، مقرر شد دانشجویان از ۱۵ شهریور به صورت چرخشی از خوابگاه ها استفاده کنند.
وی افزود: بنابراین دانشجویانی که واحدهای عملی و پایان نامه دارند، برای حضور در دانشگاه و خوابگاه در اولویت هستند، ضمن اینکه حضور دانشجویان در دانشگاه برای تکمیل آموزش های مجازی است.


وی تاکید کرد: در خوابگاه ها ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، فقط یک طبقه از تخت های دو طبقه قابل استفاده است و ظرفیت خوابگاه های چند نفره به نفرات کمتر تقلیل می یابد.

۸ هزار و ۳۰۰ درخواست میهمانی و انتقال
صدیقی گفت: در کنار این تدابیر از ظرفیت میهمانی و انتقال دانشگاه ها در سال تحصیلی پیش رو استفاده می شود. هم اکنون هشت هزار و ۳۰۰ درخواست میهمانی و انتقال توسط دانشجویان دریافت شده است.
معاون وزیر علوم گفت: در این زمینه تاکید بر کاهش رفت و آمد دانشجویان و ادامه تحصیل در شهر محل زندگی آنها است.


به گفته رییس سازمان امور دانشجویان، دانشجویان کارشناسی هم با تشخیص دانشگاه و برای گذراندن واحدهای عملی می توانند در دانشگاه حاضر شوند.


صدیقی گفت: هنوز درباره افزایش نرخ زتون غذا برای سال تحصیلی جدید تصمیم گیری نشده است.
وی افزود: غذا هم در قالب بسته بندی و بیرون بر و در صورت نیاز با رعایت فاصله گذاری در رستوران سرو می شود.

نظرات بینندگان