arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

کرونا چه علائم جدیدی دارد؟

دو متخصص عفونی به بیان علائم جدید بیماری کرونا پرداختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو متخصص عفونی به بیان علائم جدید بیماری کرونا پرداختند.

 

حمید علایی در خصوص علائم جدید ویروس کرونا بیان کرد: راه ورود ویروس کرونا به بدن از طریق تنفس است و هنگامی این ویروس وارد بدن می‌شود، عمدتا با علائم تنفسی و درگیری ریه نمایان می‌شود.

 

وی افزود: سسیستم ایمنی بدن نسبت به ورود ویروس کووید ۱۹ واکنش شدیدی نشان می‌دهد و این امر سبب انسداد رگ‌ها در مناطق مختلف بدن می‌شود و این انسداد می‌تواند منجر به سکته قلبی و مغزی شود.

 

این متخصص بیماری‌هایی غفونی ضمن بیان این موضوع که این علائم از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ وجود داشته و با افزایش موارد ابتلا به آن‌ها پی برده شده است، اضافه کرد:کرونا همچنین می‌تواند با علائم گوارشی ظاهر شود که این علائم از التهابات ناشی از ویروس کرونا سرچشمه می‌گیرد.

 

کرونا می‌تواند هر ارگانی از بدن را درگیر کند

 

مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه کرونا می‌تواند هر ارگانی از بدن را درگیر کند، گفت: این بیماری در ابتدای شیوع در کشور چین بیشتر علائم تنفسی و ریوی داشت، اما با گذشت زمان و فراگیری کرونا در جهان مشخص شد که این بیماری می‌تواند با هر علائمی ظهور پیدا کند.

 

وی ضمن اشاره به اینکه کرونا علاوه بر علائم تنفسی و ریوی می‌تواند با علائم گوارشی، پوستی، عصبی و قلبی و عروقی نظیر سکته قلبی و مغزی افراد را درگیر کند، ادامه داد: هر چه بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می‌شود، کووید ۱۹ با علائم متنوع تری شناسایی می‌شود.

 

 میزان

نظرات بینندگان