arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

کرملین: مسکو ادعای سرزمینی نسبت به قلمرو همسایگان خود ندارد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش هیچ ادعای ارضی در مورد کشور‌های همسایه ندارد. دمیتری پسکوف درباره اصطلاح «هدیه‌های سرزمینی ملت روسیه» را که به تازگی ولادیمیر پوتین در گفتگویی به آن اشاره کرده بود، گفت: منظور پوتین از هدیه‌های سرزمینی ملت روسیه، اشتباهاتی بوده است که در قانون اساسی (روسیه) صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش هیچ ادعای ارضی در مورد کشور‌های همسایه ندارد.

دمیتری پسکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اصطلاح «هدیه‌های سرزمینی ملت روسیه» را که به تازگی ولادیمیر پوتین در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه یک به آن اشاره کرده بود را توضیح داد.

وی گفت: منظور پوتین از هدیه‌های سرزمینی ملت روسیه، اشتباهاتی بوده است که در قانون اساسی (روسیه) صورت گرفته است.

پوتین در گفتگو با شبکه روسیه یک در مورد اصلاحات قانون اساسی روسیه به هدیه‌های سرزمینی ملت روسیه اشاره کرد و خاطرنشان کرده بود که این هدایا برگردانده شود.

پسکوف در توضیح سخنان پوتین در این مورد گفت: پوتین از هدایا سخن نگفته بلکه منظورش اشتباهاتی بوده است که در قانون اساسی روسیه رخ داده است و در آن چندین وضعیت که برای کشور ما پیامد‌های منفی به همراه داشته است، پیش بینی نشده است.

وی ادامه داد: پوتین در این مورد سخن گفت و در اینجا باید به دقت این مطلب را خواند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به اینکه آیا پوتین فکر می‌کند که در خارج از مرز‌های روسیه سرزمینی باقی مانده است که باید به این کشور بازگردانده شود، پاسخ منفی داد و افزود: رئیس جمهوری روسیه هیچ سخنی از اینکه سرزمینی برای الحاق به روسیه باقی مانده است یا خیر بیان نکرد و وی فقط در مورد اشتباهات در قانون اساسی سخن گفت.

لازم به ذکر است که پس از فروپاشی شوروی میلیون‌ها روس تبار در جمهوری‌های شوروی سابق باقی ماندند و بر اساس گزارش رسانه‌های روسیه، حقوق روس‌ها بویژه در جمهوری‌های بالتیک نقض می‌شود و بسیاری از آن‌ها تابعیت این کشور‌ها را نگرفته اند.

گفتنی است همه پرسی برای اصلاح قانون اساسی روسیه روز اول ماه جولای برگزار می‌شود و از یک هفته پیش رای گیری این همه پرسی در مناطق صعب العبور روسیه آغاز شده است.

نظرات بینندگان