arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

ترامپ: اوباما خیانت کرد / دولت او از کمپین من جاسوسی می‌کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا بدون ارائه هیچ سند و مدرکی گفت، باراک اوباما در رابطه با تحقیقاتی مرتبط به تماس‌های کمپین ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه، مرتکب خیانت شده است. ترامپ در مصاحبه با سی‌بی‌ان نیوز گفت: «خیانت. خیانت. این خیانت است.» او به جرم خاصی اشاره نمی‌کرد اما مرتبا تکرار می‌کرد که دولت پیشین آمریکا از کمپین او در مسیر تحقیقات روسیه "جاسوسی کرد."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری آمریکا بدون ارائه هیچ سند و مدرکی گفت، باراک اوباما در رابطه با تحقیقاتی مرتبط به تماس‌های کمپین ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه، مرتکب خیانت شده است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با سی‌بی‌ان نیوز گفت: «خیانت. خیانت. این خیانت است.» او به جرم خاصی اشاره نمی‌کرد اما مرتبا تکرار می‌کرد که دولت پیشین آمریکا از کمپین او در مسیر تحقیقات روسیه "جاسوسی کرد."

ترامپ به دیوید برودی، خبرنگار سی‌بی‌ان نیوز گفت: آن‌ها از کمپین من جاسوسی کرده‌اند. معلوم شد من درست می‌گفتم. بگذارید ببینیم اکنون چه اتفاقی برای آن‌ها رخ می‌دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت منتظر است نتایج تحقیقات فعلی جان دورهان، دادستان آمریکایی درباره ریشه‌های تحقیقات روسیه را ببیند و این دادستان ایالت کنتیکت را "فوق‌العاده محترم" توصیف کرد و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا را ستود.

ترامپ گفت: می‌خواهم از این مسائل دور بمانم چون در غیر اینصورت، این روند سیاسی به نظر می‌رسد. اجازه دهید ببینیم آن‌ها به چه چیز دست پیدا می‌کنند.

دونالد ترامپ و متحدانش از مدت‌ها پیش این اتهام را مطرح کرده‌اند که عوامل اف‌بی‌آی با انگیزه‌های سیاسی کمپین سال ۲۰۱۶ او را هدف گرفتند و این بخشی از تحقیقات درباره مداخله روسیه بود که در نهایت پرونده آن از رابرت مولر، رئیس شورای ویژه وقت گرفته شد. این تحقیقات دو سال اول ریاست جمهوری ترامپ را تحت تاثیر قرار داد و او معمولا از آن‌ با عنوان "شکار موهومات" یاد می‌کرد.

با این حال، گزارش سال گذشته یک بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا به این نتیجه رسید که اف‌بی‌آی در تصمیماتش برای آغاز تحقیقات درباره دستیاران کمپین ترامپ و تحقیقات مشابه آن با جانبداری عمل نکرده است.

الی هونیگ، تحلیلگر حقوقی و دادستان فدرال سابق در نیویورک، ادعای ترامپ درباره باراک اوباما را "کوچک و مضحک" توصیف کرد. او به پایگاه هیل گفت: اول اینکه، تمام شنودها با تایید دادگاه انجام شد. دوم اینکه، هیچ مدرکی دال بر هرگونه ارتباط اوباما با آن شنودهای قانونی وجود ندارد. و سوم اینکه، اگر لازم باشد که نگاه فنی داشته باشیم و در اینجا نیازی نیست اینطور باشد چون دلیلی وجود ندارد، اتهام خیانت تنها در زمانی که یک جنگ اعلام شده باشد، اطلاق می‌شود.

دونالد ترامپ برای مرتبط کردن اوباما با آنچه تلاش "شنیع" مقام‌های دولت قبل برای هدف گرفتن کمپین او توصیف می‌کند، تلاش دارد. با این حال او هیچ مدرک مشخصی درباره این خطای کیفری ارائه نکرده است. ترامپ تا پیش از روز دوشنبه، از بیان نام جرم خاصی که باور داشت باراک اوباما مرتکب شده است، خودداری می‌کرد.

حملات او به اوباما بعد از آن افزایش یافت که این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در تماس تلفنی مرتبط با تصمیم وزارت دادگستری برای لغو اتهامات علیه مایکل فلن، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ درباره به خطر افتادن قانون هشدار داده بود.

نظرات بینندگان