arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

افزایش موارد ابتلا به کرونا در چندین کشور بزرگ جهان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: موارد ابتلا به کرونا در چندین کشور بزرگ جهان همزمان در حال افزایش بوده و نیز "افزایش نگران کننده‌ای" در کشورهای آمریکای لاتین به ویژه برزیل وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: موارد ابتلا به کرونا در چندین کشور بزرگ جهان همزمان در حال افزایش بوده و نیز "افزایش نگران کننده‌ای" در کشورهای آمریکای لاتین به ویژه برزیل وجود دارد.

به گزارش ایسنا، تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: جهان در روز یک‌شنبه بیش از ۱۸۳ هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را ثبت کرد که بیشترین شمار ثبت شده در یک روز از زمان شیوع بیماری در ماه دسامبر محسوب می‌شود.

مایک رایان، رئیس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده که مطمئناً این تعداد افزایش نیز خواهد یافت، چرا که همه‌گیری کرونا در تمام کشورهای پرجمعیت به طور همزمان و در سراسر جهان در حال گسترش است.

وی افزود: برخی از این افزایش موارد ممکن است به افزایش تست‌گیری مربوط شود و قطعاً کشورهایی مانند هند در حال انجام تست‌های بیشتری هستند اما به طور کلی افزایش مبتلایان به کرونا را در جهان ناشی از افزایش تست‌گیری‌ها نمی‌دانیم.

موارد ابتلای جهانی در روز دوشنبه از ۹ میلیون نفر فراتر رفته و ایالات متحده آمریکا، چین و دیگر کشورهای درگیر کرونا نیز گزارش‌هایی مبنی بر شیوع جدید این ویروس را داشتند.

به گفته مایک رایان، جهش موارد ابتلا به کرونا در شیلی، آرژانتین، کلمبیا، پاناما، بولیوی و گواتمالا و هم‌چنین برزیل اتفاق افتاده است. در برزیل، دومین کشور پر مبتلا پس از ایالات متحده، شمار موارد ابتلا به کرونا از یک میلیون نفر عبور کرده و تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ هزار مورد جدید را گزارش داده است.

وی با بیان این که این جهش در شمار مبتلایان به کرونا در برزیل ممکن است نشان‌دهنده تغییراتی در سیستم گزارش‌دهی این کشور باشد، گفت: هنوز هم تست‌گیری نسبتاً کمی به ازای جمعیت این کشور وجود دارد و به طور کلی میزان مثبت بودن تست‌های انجام شده کرونا هنوز کاملاً بالا است. از این منظر اعتقاد بر این است که این روند نشان دهنده افزایش تست‌گیری‌ها نیست و احتمالاً شمار واقعی موارد ابتلا بیشتر از شمار اعلام شده است.

برزیل، بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین طی یک ماه گذشته اغلب بیش از ۱۰۰۰ کشته در روز ثبت کرده است.

رایان با اشاره به این که تصور می‌کند افزایش زیادی در موارد جدید ابتلا به کرونا در ایالات متحده آمریکا رخ داده است، اظهار داشت: اگرچه در مورد مشخصات دقیق سنی مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا اطمینان ندارد اما برخی گزارش‌ها حاکی از ابتلای افراد جوان‌تر در این کشور است. این ممکن است نشان دهنده این واقعیت باشد که افراد جوان‌تر تحرک بیشتری داشته و با کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای بیشتر از خانه خارج می‌شوند. اما آن چه واضح است این است که این افزایش موارد تنها به دلیل افزایش تست‌گیری‌ها نبوده است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین اظهار داشت که نگران آلمان است که عدد "R" (میانگین تعداد افرادی که یک فرد آلوده به ویروس آن‌ها را مبتلا می‌کند) در آن طی روز یک‌شنبه به ۲.۸۸ رسید. این عدد بسیار بالاتر از حد مجازِ حداکثر انتقال برای هر فرد برای مهار این بیماری در طولانی مدت است.

بنا بر گزارش رویترز، تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هم‌چنین اظهار داشت: عدم وجود رهبری و وحدت جهانی در مبارزه با کروناویروس، تهدیدی بزرگ‌تر از خود شیوع بوده و سیاسی شدن، وضعیت این بیماری همه‌گیر را بدتر می‌کند.

نظرات بینندگان