arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

پکن: آمریکا رفتار خود را اصلاح نکند، به شیوه‌ای قانونی پاسخ می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به جدیدترین اقدام واشنگتن علیه رسانه‌های چینی هشدار داد در صورتیکه ایالات متحده رفتار خود را اصلاح نکند، به شیوه‌ای قانونی پاسخ خواهند داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به جدیدترین اقدام واشنگتن علیه رسانه‌های چینی هشدار داد در صورتیکه ایالات متحده رفتار خود را اصلاح نکند، به شیوه‌ای قانونی پاسخ خواهند داد.

به گزارش فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) به اقدام وزارت خارجه آمریکا در معرفی چهار رسانه‌ چینی بعنوان «عناصر خارجی» و ابزاری تبلیغات حزب حاکم چین در سیاست خارجی واکنش نشان داد.

بنا به گزارش پایگاه خبری «گلوبال تایمز»، ژائو در کنفرانس خبری روزانه خود با لحنی تند خواستار توقف فوری اقدامات واشنگتن علیه پکن شد.

وی تصریح کرد: «آمریکا باید خیلی فوری این اقدام اشتباه را متوقف و اصلاح کند در غیر اینصورت چین مجبور می شود به شیوه‌هایی قانونی و ضروری پاسخ دهد».

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که وزارت خارجه این کشور، روزنامه «گلوبال تایمز»، «تلویزیون دولتی چین»، «خبرگزاری چین» و روزناه «پیپلز دیلی» را ابزار تبلیغاتی دولت چین می‌داند.

از طرف دیگر، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در این خصوص گفت که به منظور تضمین شفاف‌سازی هرچه بیشتر عملیات‌ حزب کمونیست چین در آمریکا، دستور معرفی چهار رسانه چینی دیگر به عنوان عناصر خارجی را صادر کرده است.

وزارت خارجه آمریکا به این چهار رسانه چین در آمریکا ابلاغ کرده است که می‌بایست جزئیات کارمندان آمریکایی و دارایی‌هایی املاک و مستغلات خود را به وزارت خارجه آمریکا گزارش دهند و آنها را متهم کرده بود که رسانه‌های مستقل نیستند و ابزار تبلیغات چین در آمریکا هستند.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا بهمن ماه سال ۹۸، پنج رسانه چینی از جمله خبرگزاری شینهوا، شبکه تلویزیونی جهانی چین، رادیو بین‌المللی چین، شرکت تولید و توزیع روزنامه چاینا دیلی و هان تیان آمریکا را ابزار تبلیغاتی دولت پکن و بعنوان عناصر خارجی معرفی کرده بود.

نظرات بینندگان