arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

جشنواره فیلم ونیز در تدارک برگزاری حضوری

همزمان با آغاز بازار مجازی فیلم کن، متولیان فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز کماکان درباره برگزاری حضوری این رویداد سینمایی در ماه سپتامبر (شهریور)، مصمم هستند و برای آن تدارک می‌بینند. با کاهش شدت تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش کرونا در ایتالیا، کاخ سینمای ونیز جزیره لیدو که محل نمایش فیلم‌های جشنواره ونیز است، بازگشایی شده و کارکنان جشنواره پشت میز‌های خود مشغول به کارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با آغاز بازار مجازی فیلم کن، متولیان فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز کماکان درباره برگزاری حضوری این رویداد سینمایی در ماه سپتامبر (شهریور)، مصمم هستند و برای آن تدارک می‌بینند.

به گزارش ورایتی، با کاهش شدت تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش کرونا در ایتالیا، کاخ سینمای ونیز جزیره لیدو که محل نمایش فیلم‌های جشنواره ونیز است، بازگشایی شده و کارکنان جشنواره پشت میز‌های خود مشغول به کارند. فهرست اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره ونیز امسال نیز روز ۲۸ ژوئیه (۷ مرداد) و احتمالا به صورت مجازی اعلام خواهد شد.

هتل اکسلسیور که از پاتوق‌های شرکت‌کنندگان جشنواره ونیز است، در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) بازگشایی می‌شود و هتل‌های ممتاز ونیز از جمله کیپریانی، گریتی و دانیلی که در دوره‌های قبل محل اقامت ستاره‌های درجه یک سینما بودند نیز اعلام کرده‌اند به زودی کسب و کار خود را از سر می‌گیرند، بنابراین گویی همه‌چیز برای برگزاری حضوری هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز مهیاست.

به نقل از یک منبع وابسته به دوسالانه ونیز، با توجه به اجرای قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در سینما‌های ایتالیا که هفته گذشته بازگشایی شدند، فیلم‌های جشنواره ونیز به طور همزمان در چند سالن نمایش داده خواهند شد. این امر باعث می‌شود تعداد فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال در مقایسه با دوره‌های قبل کمتر باشد، اما فیلم‌های منتخب به قدری هستند که بتوانند برگزاری یک دوره مهم و قدرتمند را تضمین کنند.

با توجه به قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، در حال حاضر سالن‌های سینما در ایتالیا در هر سانس تنها مجاز به پذیرفتن ۲۰۰ تماشاچی هستند، اما لوکا زایا (Luca Zaia) فرماندار ونتو و از اعضای هیات مدیره دوسالانه ونیز اعلام کرده است مجوز لازم برای حضور بیش از ۲۰۰ تماشاچی را در سالن ۱۱۰۰ نفری سالاگراند و دیگر سالن‌های بزرگ جشنواره صادر می‌کند.

ونیز، جشنواره‌ای که تسلیم کرونا نشد

در پی شیوع کرونا شماری از جشنواره‌های سینمایی بزرگ و معتبر جهان از جمله جشنواره فیلم کن، لوکارنو، برلین، توکیو، ساندنس، تورنتو و کارلوی‌واری لغو شده و یا به پلتفرم مجازی منتقل شدند.

با این وجود متولیان جشنواره ونیز از همان ابتدا گزینه لغو یا برگزاری مجازی هفتادوهفتمین دوره قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیا را به دلیل شیوع کرونا، رد کردند.

روبرتو چیچوتو (Roberto Cicutto) رئیس نمایشگاه دوسالانه ونیز که جشنواره فیلم ونیز با نظارت آن برگزار می‌شود، چندی پیش در مصاحبه با خبرگزاری ایتالیایی آنسا اعلام کرد جشنواره بین‌المللی ونیز ۲۰۲۰ طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی از دوم تا دوازدهم سپتامبر (۲۳-۱۲ شهریور) در جزیره لیدو برگزار خواهد شد.

حال به نقل از منابع دوسالانه ونیز، برگزارکنندگان جشنواره امسال به رسم هر سال فرش قرمز پهن می‌کنند و احتمالا عکسبرداری نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام خواهد شد.

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز هفته گذشته در پستی اینستاگرامی درباره جشنواره امسال نوشت: این دوره جشنواره ونیز ویژگی‌های منحصربفردی خواهد داشت که آن را ماندگار می‌کند.

وی افزود: هنوز دقیقا نمیدانیم که دستمان تا چه حد باز است فعلا فیلم‌ها را انتخاب کرده و در حال تنظیم برنامه‌ای هستیم که بتواند امنیت و سلامت حداکثری حاضران را تضمین کند.

پیش‌بینی می‌شود فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره ونیز امسال فیلم‌هایی جدید از سراسر جهان از آسیا و خاورمیانه گرفته تا آمریکای لاتین و اروپا را دربرگیرد. فیلم‌های آمریکایی نیز در جشنواره ونیز ۲۰۲۰ شرکت می‌کنند، اما امسال به دلایل محدودیت‌ها و ملاحظات مربوط به شیوع کرونا، نسبت به دوره‌های قبل حضور کمرنگ‌تری خواهند داشت.

ایتالیا سوم ژوئن (۱۴ خرداد) پس از سه ماه، مرز‌های خود را به روی گردشگران از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باز کرد، اما در حال حاضر از آمریکا و سایر کشور‌های غیراروپایی گردشگر نمی‌پذیرد. براساس پیش‌بینی‌ها، این محدودیت‌ها نیز از اوایل ماه ژوئیه (اواسط تیر) برداشته خواهد شد.

نظرات بینندگان