arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

پوتین: تصور اینکه بدون مبارزه شوروی علیه نازیسم، چه بر سر جهان می‌آمد، ممکن نیست

رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: یادآوری این نکته مهم است که مردم اتحاد جماهیر شوروی، ضربه مبارزه علیه نازیسم را متحمل شدند. وی خاطرنشان کرد: تصور اینکه اگر ارتش سرخ به دفاع از جهان برنمی‌خاست، چه بر سر جهان می‌آمد، حتی در خیال هم نمی‌گنجد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: یادآوری این نکته مهم است که مردم اتحاد جماهیر شوروی، ضربه مبارزه علیه نازیسم را متحمل شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین امروز در جریان رژه پیروزی در میدان سرخ مسکو، گفت: آینده جهان، اگر ارتش سرخ از آن دفاع نکرده بود، قابل تصور نیست.

وی خاطرنشان کرد: تصور اینکه اگر ارتش سرخ به دفاع از جهان برنمی‌خاست، چه بر سر جهان می‌آمد، حتی در خیال هم نمی‌گنجد.

پوتین تأکید کرد: سربازان ارتش سرخ نه نیاز به جنگ و نه کشورهای دیگر داشتند؛ نه شکوه و نه افتخار. آن‌ها سعی داشتند دشمن را درهم بشکنند، به پیروزی دست پیدا کنند و به خانه بازگردند. و آن‌ها هزینه غیرقابل بازگشتی برای آزادی اروپا دادند.

رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: یادآوری این نکته مهم است که مردم اتحاد جماهیر شوروی، ضربه مبارزه علیه نازیسم را متحمل شدند. صدها هزار تن سرباز در یک سرزمین خارجی گیر افتادند و وظیفه ماست که این موضوع را به یاد بیاوریم و فراموش نکنیم که مردم شوروی ضربه مبارزه علیه نازیسم را متحمل شدند.

پوتین یادآور شد: در سال ۱۹۴۵، بیش از ۸۰ درصد نیروهای مسلح آلمان و دولت‌های اقماری آن علیه اتحاد جماهیر شوروی متمرکز شده بودند، اما این ناوگان ظالم در مقابل اتحاد شهروندان شوروی، بی‌قدرت از کار درآمد.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: این مردم ما بودند که بد و شر مطلق را شکست دادند.

بنا بر گفته پوتین، "مردم شوروی بیش از ۶۰۰ مورد دشمن را شکست دادند، ۷۵ درصد هواپیماهای دشمن، تانک‌ها و تفنگ‌های توپخانه را نابود کردند و راه قهرمانانه، درست و بی حد و مرز خود را به پایان، یعنی نقطه پیروزی، رساندند."

وی گفت: این حقیقت اصلی، صادقانه و بدون‌سوگیری درباره جنگ است. باید از آن مراقبت و حفاظت کرده و آن را به فرزندان، نوه‌ها و نتیجه‌های خود انتقال دهیم. همیشه به خاطر خواهیم آورد که مردم شوروی، نازیسم را شکست دادند.

چنان که پوتین تأکید کرد، این‌ها "میلیون‌ها نفر از ملیت‌های مختلف اتحادیه جماهیر شوروی بودند، هم در خط مقدم و هم پشت جنگ، در دسته‌های پارتیزانی و در زیر زمین که جنگیدند و تحت قوانین شجاعت و اتحاد کار کردند، از سرزمینشان دفاع نموده و مبارزه‌شان را ادامه دادند".

وی افزود: آن‌ها دولت‌های اروپایی را از دست مهاجمان آزاد کردند، به تراژدی اسفناک هولوکاست پایان دادند و مردم آلمان را از شر نازیسم و ایدئولوژی مرگ‌بار آن نجات دادند.

بنا بر گفته پوتین، "رژه امروز ارتش این حقیقت مقدس را پاس می‌دارد و به نسل برجسته پیروزانی که نتیجه کل جنگ جهانی را رقم زدند، افتخار می‌کند."

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: کشورها تنها در صورتی می‌توانند از جهان در برابر "تهدیدات خطرناک جدید" محافظت کنند، که با هم دست به عمل بزنند.

ولادیمیر پوتین امروز در جریان رژه پیروزی مسکو گفت: روسیه از گفت‌وگو و همکاری در ایجاد یک سیستم امنیتی قابل اعتماد، که جهان معاصر سریعاً در حال تغییر به آن نیاز دارد، استقبال می‌کند.

وی تأکید کرد: ما از اهمیت تقویت دوستی و اعتماد بین مردمان آگاه هستیم و از دیالوگ و همکاری درباره ضروری‌ترین مسائل دستور کار بین‌المللی، استقبال می‌کنیم. این‌ها شامل مسائل ایجاد یک سیستم امنیتی مشترک قابل اعتماد است که جهان سریعاً در حال تغییر معاصر، به آن نیاز دارد.

رئیس جمهور روسیه در پایان افزود: ما می‌دانیم که در مقابله با چالش‌هایی که سیاره ما با آن روبه‌روست، ما شدیداً این احساس را داریم که عالی‌ترین ارزش چیست؛ یک فرد، رؤیاهایش، شادی‌ها و آرزوهایش؛ یک زندگی مسالمت‌آمیز، آرام و خلاق.

نظرات بینندگان