arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

آغاز دوباره لیگ برتر/ ورود فولاد به جمع مدعیان با شکست استقلالِ ۹ نفره

فولاد خوزستان در دیدار حساس برابر استقلال که ۲ بازیکنش از زمین اخراج شدند به برتری دو بر یک دست یافت تا فولاد با ۳۶ امتیاز به رتبه پنجم رسیده و به جمع مدعیان ملحق شود و شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. گل‌های این دیدار را کولیبالی و نجاریان برای فولاد و چشمی برای استقلال به ثمر رساندند. علی کریمی و عارف غلامی به همراه فرهاد مجیدی سرمربی استقلال اخراج شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فولاد خوزستان در دیدار حساس برابر استقلال که ۲ بازیکنش از زمین اخراج شدند به برتری دو بر یک دست یافت.

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران پس از حدود چهار ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا از امشب (چهارشنبه) بدون حضور تماشاگران و با رعایت پرتکول‌های بهداشتی از سر گرفته شد.

بر این اساس، فولادخوزستان از ساعت ۲۱ در دیداری معوقه از هفته هفدهم در اهواز به مصاف استقلال تهران رفت و در دیداری پرحاشیه که مملو از کارت‌های زرد و قرمز بود به برتری دو بر یک رسید.

«سیدمهدی سیدعلی» قضاوت این دیدار پرحاشیه را برعهده داشت.

تقابل اندیشه‌های «جواد نکونام» و «فرهاد مجیدی» سرمربیان ۲ تیم که سال‌ها قبل در استقلال همبازی بودند بر حساسیت‌ها افزوده بود.

بازی از سوی هر ۲ تیم هجومی آغاز شد چراکه آن‌ها درپی کسب پیروزی و قرار گرفتن در جمع مدعیان بودند.

در دقیقه یازدهم توپ ارسالی روی دروازه فولاد در یک رفت و برگشت به «روزبه چشمی» رسید و مدافع پیش‌تاخته استقلال موفق به ثبت گل نخست این دیدار شد.

در دقیقه ۲۲ حرکت تیمی بازیکنان فولاد با ضربه سر «فرشاد احمدزاده» همراه شد که «سیدحسین حسینی» با کمک تیرک دروازه، توپ را دفع کرد.

حملات میزبان ادامه یافت و در دقیقه ۲۷ ارسال «محمد آبشک» را «موسی کولیبالی» مدافع فولاد با ضربه سر تماشایی به گل تساوی تبدیل کرد.

شاگردان «جواد نکونام» در تیم فوتبال عملکرد بهتری نسبت به استقلال در نیمه نخست داشتند و با حملات از جناحین، بار‌ها دروازه استقلال را تهدید کردند.

در دقیقه ۴۴ «علی کریمی» هافبک طراح استقلال با کارت قرمز داور از زمین اخراج شد.

«فرهاد مجیدی» سرمربی استقلال به این تصمیم اعتراض شدیدی داشت که او نیز از روی نیمکت میهمان اخراج شد.

در ابتدای نیمه دوم «محمد دانشگر» جانشین «هرویه میلیچ» شد تا استقلال تدافعی‌تر شود.

فولاد در نیمه دوم برای رسیدن به برتری تلاش زیادی انجام داد و در دقیقه ۶۱ شوت سنگین «فرشاد احمدزاده» بازهم با واکنشی خوب حسینی و کمک تیرک دروازه، تبدیل به گل نشد.

در دقیقه ۶۵ «عارف غلامی» مدافع استقلال که یک کارت زرد داشت پس از اعتراض شدید به داور، کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد تا استقلال ۹ نفره شود.

در ادامه فولاد که ۲ بازیکن بیشتر داشت به طور کامل با روش تهاجمی درپی گل برتری بود.

در دقیقه ۸۰ «مجتبی نجاریان» که به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود با ضربه‌ای تماشایی دروازه میهمان را گشود و گل دوم فولاد را ثبت کرد.

در نهایت این بازی با برتری دو بر یک میهمان به اتمام رسید تا فولاد با ۳۶ امتیاز به رتبه پنجم رسیده و به جمع مدعیان ملحق شود و شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

استقلال هم با پذیرش پنجمین شکست فصل در امتیاز ۳۶ و رتبه چهارم ماندگار شد تا بازهم از جام قهرمانی دورتر شود.

ترکیب فولاد

شهاب گردان، موسی کولیبالی، محمد قاسمی نژاد (صالح حردانی)، محمد آبشک، احمد عبدالله‌زاده (عباس بوعذار)، عارف آقاسی، لوسیانو پریرا (امیرحسین باقرپور)، وحید حیدریه، فرشاد احمدزاده (وحید نامداری)، صابر حردانی (مجتبی نجاریان) و حسن بیت‌سعید.

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، علی کریمی، مسعود ریگی، وریا غفوری، هرویه میلیچ (محمد دانشگر)، آرش رضاوند (سینا خادم‌پور)، ارسلان مطهری (فرشید باقری) و مهدی قائدی (علی دشتی).

نظرات بینندگان