arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۹

واشنگتن‌پست: ترامپ بیش از ۶۰ بار تلاش کرده خطر کرونا را کوچک جلوه دهد

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده که ترامپ از ۲۲ ژانویه سال جاری میلادی تا ۲۳ ژوئن (دو روز پیش) بیش از ۶۰ بار تلاش کرده که تهدید بیماری کووید – ۱۹ را کوچک نشان دهد. چنین اظهاراتی تا همین روزهای اخیر هم ادامه پیدا کرده‌اند. ترامپ در تاریخ ۲۰ ژوئن گفته است: «بسیاری آن را ویروس می‌خوانند که هست. بسیاری هم آن را آنفلوآنزا می‌دانند، چه فرقی دارد؟»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بیش از ۶۰ بار تلاش کرده است تا خطر بیماری کرونا را کوچک جلوه دهد.

روزنامه واشنگتن‌پست با تهیه مجموعه‌ای از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده که ترامپ از ۲۲ ژانویه سال جاری میلادی تا ۲۳ ژوئن (دو روز پیش) تلاش کرده که تهدید بیماری کووید – ۱۹ را کوچک نشان دهد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: «جهت‌گیری جملات ترامپ درباره این ویروس تقریبا همواره خوش‌بینانه بوده است که در تعارض با جهت‌گیری برخی مقامات بهداشتی است که ترجیح می‌دهند افراد بیشتر آماده باشند تا اینکه تهدید را دست‌کم بگیرند.»

این روزنامه می‌افزاید: «ترامپ بارها گفته که ایالات متحده در حال پیروزی در نبرد علیه ویروس کرونا است و مرتبا این ایده را که کرونا می‌تواند به‌یکباره ناپدید شود پیش برده است.»

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، اگرچه دونالد ترامپ بعضا ادبیات محتاطانه مقامات بهداشتی – درمانی را در خصوص آنچه در پیش‌رو قرار دارد پذیرفته اما خوش‌بینی‌ای که در اولین واکنش‌های او به این بیماری به چشم می‌خورد به‌طور کامل از بین نرفته است.

این روزنامه سپس به اظهار نظر رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۲۲ ژوئن اشاره کرده که در خصوص نگرانی درباره بیماری کووید – ۱۹ گفته بود: نه ما اصلا نگران نیستیم. ما این بیماری را کاملا تحت کنترل داریم. فقط یک نفر [مبتلا به بیماری] از چین آمده است.

او یک روز بعد هم می‌گوید که «همه چیز خوب پیش خواهد رفت.»

رئیس‌جمهور آمریکا حدودا یک ماه بعد یعنی در تاریخ ۲۴ فوریه می‌گوید: «بیماری کرونا به مقدار زیادی در آمریکا تحت کنترل است. وضعیت بازار بورس به‌نظرم دارد خوب می‌شود.»

چنین اظهاراتی تا همین روزهای اخیر هم ادامه پیدا کرده‌اند. ترامپ در تاریخ ۲۰ ژوئن گفته است: «بسیاری آن را ویروس می‌خوانند که هست. بسیاری هم آن را آنفلوآنزا می‌دانند، چه فرقی دارد؟»

این در حالی است که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تنها در روز چهارشنبه (دیروز) از ۳۶ هزار نفر فراتر رفت. این بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در یک روز در آمریکا بوده است.

آمریکا بیشترین آمار فوتی‌های کرونا در جهان را دارد و تعداد افرادی که در این کشور در اثر این بیماری جان باخته‌اند از ۱۲۰ هزار نفر فراتر رفته است.

نظرات بینندگان