arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۹

لایحه اصلاحات پلیس آمریکا در سنا نتوانست رای لازم را کسب کند / برخی دموکرات‌ها رای منفی دادند

کنگره آمریکا در بحث اصلاح ساختار پلیس به بن‌بست رسید؛ دموکرات‌های سنا با موفقیت لایحه جمهوری‌خواهان را که یک واکنش "بی‌فایده و بی‌نتیجه" به وحشیگری پلیس ایالات متحده دانستند، متوقف کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کنگره آمریکا در بحث اصلاح ساختار پلیس به بن‌بست رسید؛ دموکرات‌های سنا با موفقیت لایحه جمهوری‌خواهان را که یک واکنش "بی‌فایده و بی‌نتیجه" به وحشیگری پلیس ایالات متحده دانستند، متوقف کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، این رای‌گیری ۵۵ به ۴۵ نتوانست به ۶۰ رای لازم برای ادامه کار دست یابد. دو تن از دموکرات‌ها، داگ جونز، سناتور آلاباما و جو منشن، سناتور وست ویرجینیا در کنار سناتور آنگوس کینگ از مین که از مستقل‌های نزدیک به دموکرات‌هاست، به جمهوری‌خواهان برای آغاز این بحث رای دادند.

انتظار می‌رود لایحه پیشنهادی دموکرات‌ها برای اصلاح پلیس آمریکا در روزهای آتی در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته شود، اما میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواه اکثریت سنا گفته است که اجازه نمی‌دهد این لایحه به سنا برسد.

چنین تحرکاتی، عملا کنگره آمریکا را در موضوعی که اعتراضات گسترده‌ای را در ده‌ها شهر در سراسر آمریکا به راه انداخته است، به بن‌بست می‌کشاند. آمریکا از ۲۵ مه که جورج فلوید در میناپولیس به دست پلیس کشته شد، ناآرام است و تجمع‌های گسترده‌ای علیه خشونت پلیس و نژادپرستی برگزار می‌شود.

دموکرات‌های سنا بعد از رای‌گیری روز چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی از حامیانشان خواستند تا به مبارزه برای تغییر ادامه دهند. چاک شومر، رهبر اقلیت سنا به خبرنگاران گفت: «این به منزله پایان راه نیست.» سناتور کوری بوکر که به تدوین لایحه اصلاح پلیس دموکرات‌ها کمک کرد، در جمع خبرنگاران گفت: «به تلاش ادامه می‌دهیم. بیایید فشار را ادامه دهیم.»

اما جمهوری‌خواهان که درباره مسیر پیش‌رو بدبین‌تر هستند، دموکرات‌ها را مورد انتقاد قرار دادند. تیم اسکات، سناتور جمهوری‌خواهی که تدوین این لایحه نقش داشت، گفت: «امیدوارم که مردم آمریکا ببینند که چگونه دموکرات‌ها، جلوی ورود راه‌حل‌ها به جوامع آن‌ها را به بهانه سیاست‌های حزبی گرفتند.» لیندسی گراهام، سناتور سرشناس جمهوری‌خواه هم افزود: «فقط می‌توانم همین را بگویم که من هیچ راهی در پیش‌رو نمی‌بینم.»

براساس نتایج نظرسنجی آسوشیتدپرس-ان‌اوآرسی که دوشنبه منتشر شد، آمریکایی‌ها عمدتا با این ایده که انجام اقدامی برای جلوگیری از خشونت پلیس ضروری است، موافق هستند. آن‌ها همچنین به شدت از مجازات افسرانی که درگیر رفتارهای نژادپرستانه می‌شوند، حمایت کرده‌اند.

کامالا هریس، از سناتورهای دموکرات کالیفرنیا هم گفت لایحه مجلس نمایندگان آمریکا "راه‌حل‌های منسجمی" پیشنهاد می‌دهد، در حالی که لایحه جمهوری‌خواهان "پوچ و توخالی" بود و درباره "پیامد واقعی و پاسخگویی واقعی" نبود.

نظرات بینندگان