arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۹

ترامپ: سربازان آمریکایی را از آلمان به لهستان می‌بریم

رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از آلمان در بپرداختن سهم خود به ناتو، گفت: ما بخشی از سربازانمان را از آلمان به لهستان انتقال می‌دهیم. او گفت: لهستان یکی از هشت کشوری است که در ناتو سهم خود را پرداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از آلمان در بپرداختن سهم خود به ناتو، گفت: ما بخشی از سربازانمان را از آلمان به لهستان انتقال می‌دهیم.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با آندره دودا رئیس جمهوری لهستان این مطلب را مطرح کرد و افزود: می خواهیم پیمان همکاری دفاعی جدیدی با لهستان داشته باشیم. لهستان یکی از هشت کشوری است که در ناتو سهم خود را پرداخته است.

وی ادامه داد: آمریکا از بسیاری از کشورهایی دفاع می‌کند که سهم خود را نپرداخته‌اند و از این مساله ناراحت هستم. ما موقعی خرسند خواهیم بود که همه اعضای ناتو سهم خود را بپردازند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: لهستان خریدار گاز مایع آمریکا است تا بتواند ایمنی انرژی خود را مستحکم‌تر کند. ما در حال همکاری برای توسعه انرژی هسته‌ای این کشور هستیم و در تلاشیم منابع انرژی اروپای شرقی فراهم کنیم تا بتوانند از اخاذی کشورهای دیگر دور شوند.

ترامپ با بیان اینکه در حوزه فناوری با لهستان در حال همکاری هستند، اظهار کرد: امروز رئیس یک هیات پزشکی لهستان که در حال مبارزه با ویروس هستند هم اینجا حضور دارند و ما در حال دستیابی به واکسن این ویروس هستیم.

وی یادآور شد: همانطور که بارها گفته‌ام لهستان یکی از معدود کشورهایی است که تعهدات خود را در ناتو انجام داده و قرار است سربازان بیشتری به این کشور اعزام کنیم که البته پول آن را هم خواهند پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه «سربازان آمریکایی از آلمان به لهستان خواهند رفت»، توضیح داد: در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ نیروی نظامی آمریکا در آلمان هستند و آن را به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر می رسانیم. آلمان سهم خود را بسیار کمتر از تعهدش به ناتو می پردازد. حتی اگر فرض کنیم یک درصد از تولید ناخالص ملی خود را پرداخت می‌کند، باز هم عقب است.

ترامپ ادامه داد: برخی از آنها به لهستان می‌روند، برخی به کشور باز می‌گردند و برخی هم به کشورهای دیگر اروپایی می‌روند.

وی درباره پیام این تصمیم به روسیه هم گفت: پیام محکمی به روسیه می‌رستد. آلمان میلیاردها دلار به روسیه بابت خرید انرژی می‌پردازد، می پرسم ماجرا چیست، میلیاردها دلار به روسیه می‌دهید و انتظار دارید در برابر روسیه از شما محافظت کنیم؟

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال اظهار کرد: البته دوست داریم با روسیه و بقیه همکاری داشته باشیم اما آلمان پول زیادی نزدیک به یک تریلیون دلار به ناتو بدهکار است. آمریکا همیشه بیشتر از بقیه پول پرداخته و از اروپا دفاع کرده‌ است اما اروپا از نظر اقتصادی از ما سوء استفاده می‌کند.

ترامپ به مساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم اشاره کرد و مدعی شد: به نظر می‌رسد آلمان منتظر انتخابات است و شاید آرزو دارد با رئیس جمهوری دیگری به توافق برسد.

وی در بخش دیگری از این نشست در ادامه اظهارات رئیس جمهوری لهستان درباره اوکراین و گرجستان، اظهار کرد: به یاد داشته باشید در سال ۲۰۱۴ رئیس جمهوری اوباما و جو بایدن در آمریکا بودند، اما اکنون با آنچه که گذشت متفاوت است و دیگر آن وقایع تکرار نخواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا درباره احتمال سفر به لهستان هم گفت: ما در حال برگزاری انتخابات هستیم و تا آن زمان نمی‌توانم به سفر خارجی برسم اما اگر امور به خوبی انجام شود، بعد از آن حتما به لهستان خواهم آمد.

ترامپ درباره همکاری آمریکا و لهستان برای مبارزه با کرونا اظهار کرد: ما در حال کار بر روی واکسن و داروی کرونا هستیم و فکر می‌کنیم زودتر از آنچه فکر می‌کنید دچار شگفتی خواهید شد. لهستان هم از نظر پزشکی با ما همکاری خواهد کرد.

وی درباره متوقف شدن لایحه جمهوریخواهان درباره وضع مجازات برای کسانی که به آثار تاریخی صدمه بزنند و همچنین دستور اجرایی که قرار است در این باره صادر کند هم گفت: بسیاری از پلیس‌ها موافق این کار هستند اما دموکرات‌ها نمی‌خواهند چینی چیزی اتفاق بیفتد.

رئیس جمهوری آمریکا افزوود: دموکرات‌ها می‌خواهند مانع از اعطای قدرت به مجریان قانون شوند. میچ مک‌کانل(رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا) هم دوست دارد این مساله در سنا پیش برود با این حال نمی‌خواهیم فقدان این مساله به پلیس ما آسیب برساند.

ترامپ با متهم کردن دموکرات‌ها و ناتوانی آنها در مقابله با هرج و مرج، گفت: ۲۰ شهر خطرناک آمریکا در اختیار دموکرات‌ها و تندروهای چپ‌گرا است، حتی ۲ شهر وجود دارد که بدتر از افغانستان و هندوراس است.

وی ادامه داد: چه کسی باور می‌کرد آنچه را که در سیاتل در جریان است، دموکرات‌ها می‌خواهند که پلیس را تضعیف کنند، بعضی می‌خواهند که پلیس را از بین ببرند، آنها می‌خواهند که مرزها باز شوند و به مهاجران غیرقانونی پناه دهند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: البته قانون بناهای تاریخی را داریم که اگر کسی به آنها آسیب برساند تا ۱۰ سال زندانی خواهد داشت. شماری به خاطر آنچه که در واشنگتن اتفاق افتاد بازداشت شدند و در سراسر کشور هم کسانی که به مجسمه ها حمله کنند، ۱۰ سال در زندان خواهند بود.

ترامپ با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقاتی بیفتد، تاکید کرد: تا پایان هفته آینده دستور محکمی در این زمینه خواهیم داشت.

وی درباره زمان سفر رئیس جمهوری لهستان در آستانه انتخابات آن کشور هم گفت: رئیس جمهوری دودا بسیار خوب عمل می‌کند و فکر نمی‌کنم او به کمک من نیازی داشته باشد. فکر می‌کنم «بدون کمک ما یا با کمک ما» موفق خواهد شد و لهستان به این وضعیت خوب و عالی خود ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا، لهستان را شریک بزرگی برای آمریکا دانست و افزود: ما با روسیه هم در زمینه تسلیحاتی و دیگر موضوعات همکاری داریم. من فکر می‌کنم این همکاری برای لهستان هم مفید باشد. سفیر ما در مسکو حضور دارد و در برخی از این جشن ها هم شرکت می‌کند و ما برای جشن لهستان در ماه اوت هم نمایندگانی اعزام خواهیم کرد.

نظرات بینندگان